شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#مکزیک#مهاجران#واشنگتن

در پی تشدید بحران مهاجران در مرز دو کشور؛

رئیس جمهور مکزیک برای حل معضل مهاجران به آمریکا می رود

رئیس جمهور مکزیک برای حل معضل مهاجران به آمریکا می رود

رئیس جمهور مکزیک در سفری به واشنگتن موضوع بحران مهاجران میان دو کشور را با همتای آمریکایی خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور مکزیک فردا راهی واشنگتن می شود تا در دیدار با همتای آمریکایی خود به بررسی و یافتن راهکاری برای معضل مهاجران میان دو کشور بپردازد.

بنا به نوشته رویترز، «جو بایدن» روز سه شنبه از « آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» در کاخ سفید میزبانی خواهد کرد.

آمار بازداشت مهاجرانی که از مرز مکزیک وارد آمریکا می شوند، در ماههای اخیر به بالاترین میزان خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده، بنابراین بررسی این معضل اجتماعی و راه های جلوگیری از وقوع آن یکی از موارد اصلی در دستور کار روسای جمهور آمریکا و مکزیک خواهد بود.

بنا به اعلام دو مقام مکزیکی، که نخواستند نامشان فاش شود، رئیس جمهور مکزیک در سفر به آمریکا موضوع تعهدات دولت واشنگتن در قبال مهاجران مکزیکی را پیگیری خواهد کرد.

به گفته این مقامات آگاه، آمریکا پیش از این در بیانیه ای که اخیرا در اجلاس سران قاره آمریکا صادر شد، هیچ گونه تعهدی را در قبال ارائه ویزای کاری به مهاجران مکزیکی نپذیرفته است و این موضوعی بخشی از گفتگوهای لوپز اوبرادور و بایدن را تشکیل خواهد داد.

رئیس جمهور مکزیک پیشتر گفته بود که در نظر دارد در مورد موضوع کار مهاجران در آمریکا با مقامات این کشور به توافق برسد و جریان مهاجران را سامان داده و استخدام کارگران در آمریکا را قانونی کند.