شهر خبر

مهدی تاج:

برای انتخابات اصلا اصرار نمی‌کنم/ هزار بار نگذاشتم تعلیق شویم!

برای انتخابات اصلا اصرار نمی‌کنم/ هزار بار نگذاشتم تعلیق شویم!

نامزد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: در ماجرای مشهد و اتفاقات مشابه من نگذاشتم فوتبال ایران هزار باره تعلیق شود!

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال پس از ثبت نام در انتخابات این مجموعه برای حضور دوباره در آن گفت: از اعضای مجمع پیشنهاد دادند که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم و امیدوارم بتوانیم حرکت مثبتی در حوزه فوتبال رقم بزنیم.

او در مورد اینکه شاید از منظر قانونی نتوانید در انتخابات حاضر شوید؛ گفت: قانون عطف به ماسبق نمی‌شود. چون یک سال پیش این موضوع تصویب شده است؛ اما با این حال من مطیع قانونم. اگر نشود اصلا اصرار نمی‌کنم ولی قانون به نظرم چیز دیگری است. آقایان نبی و قنبرزاده با خواهش من و تجربیات بسیار خوبی که در حوزه فوتبال بین‌الملل داشتند در کنار خواهند بود.

تاج در دفاعی عجیب از عملکرد خود در دوران حضور در فدراسیون فوتبال افزود: در آن سال‌ها دو دوره در جام جهانی بودیم. حدود ۱۰ الی ۱۲ بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفتیم.

وی درباره شرایط فعلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بحث‌هایی شد که اکنون نمی‌توان تمام مسائل را کاملا وصف کرد ولی توصیه آنها به گونه‌ای بود که سه موضوع خیلی اساسی را پیگیر شویم. ابتدا مساله اساسنامه و دوم موضوع ورود بانوان به ورزشگاه اهمیت دارد. من نایب رئیس AFC هستم و می دانم آقایان اینفانتینو و شیخ سلمان در دو نامه این مسائل را داده‌اند که هنوز جوابی داده نشده است. احساس بعضی‌ها این بود اگر این نامه‌ها را جواب ندهیم دردسرهایی برایمان ایجاد کنند. درخواست فیفا و AFC این است دو موضوعی که گفتیم حل شود. نکته سوم هم پول‌های بلوکه شده در فیفا است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مطالبات ما در فیفا به ۲۲ الی ۲۳ میلیون دلار رسیده است. ضمن اینکه در کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز طلب داریم.

تاج درباره اینکه اگر دوباره رئیس فدراسیون شود سراغ کارلوس کی روش خواهد شد، گفت: من تجربه دو دوره جام جهانی را داریم. هر دو دوره را هم با آقای کی روش داشتیم. آن شرایط را خوب می‌دیدم. البته سرمربی داخلی هم می‌تواند خوب باشد اما باید درباره فضای تیم ملی می‌گویم این فضا مورد پسند نیست و نادر است. هیچ دوره‌ای یادمان نمی‌آید بازیکنان تیم ملی اینگونه درباره سرمربی اظهار نظر کنند.

وی تاکید کرد: مقاومت هفت الی هشت ساله روی آقای کی روش داشتیم اما بازیکنان اظهار نظر نمی‌کردند.

او درباره احتمال بازگرداندن کارلوس کی روش ادامه داد: امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد. به هر حال قوانین و توصیه‌های داخلی داریم. باید آنها را هم در نظر بگیریم.

تاج درباره انتقاد از عملکرد او درباره ماجرای قرارداد با مارک ویلموتس گفت: اولا باید بگویم پرونده ویلموتس توضیحات مفصل و شفافی را دارد که قابل ذکر است. دوم اینکه اگر سکوت کرده‌ایم معنی‌اش این نیست اطلاعات یا مدارک کافی نداشته باشیم و صبر کرده بودیم رأی دادگاه عالی ورزش نیاید. سکوت به خاطر عدم استفاده از آنها بود.

وی در پاسخ به اینکه او در دوران حضور در AFC چه کمکی به فدراسیون فوتبال کرد تصریح کرد: من می‌توانم به جرأت بگویم کارهای انجام شد که مانع از تعلیق فوتبال ایران شد. چه در قصه بازی تیم ملی ایران در مشهد و ماجراهای دیگر ما هزارباره تعلیق شده بودیم. اعتقاد ذاتی ام هم درباره مشهد این بود که دولت، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و… بیانیه داده‌اند با خاطیان برخورد شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: من به آقای اینفانتینو گفتم وقت وزیر کشور مأمور می‌شود با خاطیان مشهد برخورد شود نشان می‌دهد مخالف بی انباط‌ها و قانون شکن‌ها هستیم. این منطق را شیخ سلمان پذیرفت و گفت: فکر می‌کنم مهدی درست می‌گوید!

تاج درباره ادعای میرشاد ماجدی برای عدم حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: من که کاره ای نیستم.