شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#بیمه#همدان

اخراج ۲۸ نفر از کارکنان نیروهای ۲۰۲۰ یک استان | معاون استاندار: بیکار شده‌ها فعلا از صندوق بیمه بیکاری استفاده کنند

براساس ادعای تعدادی‌ از ‌نیروهای سامانه ۲۰۲۰ مخابرات همدان، اخیرا ‌۲۸ نفر از کارکنان سامانه ۲۰۲۰ مخابرات همدان از کار بیکار شده‌اند.

مخابرات

به گزارش همشهری آنلاین،‏ روز گذشته یکی از کارکنان سامانه ۲۰۲۰ مخابرات همدان ادعا کرد که ۲۸ نفر از کارکنان سامانه ۲۰۲۰ مخابرات همدان از کار بیکار شدند.

این سامانه مربوط به ارائه تمامی خدمات  اعلام خرابی، بخش دیتا و پشتیبانی تلفن ثابت است.

یکی از اپراتورهای سامانه ۲۰۲۰ همدان که از اول خرداد ماه از کار بیکار شده است، گفت: متاسفانه از ۳۱ اردیبهشت ماه ۲۸ نفر از کارکنان پاسخگویی ۲۰۲۰ استان همدان تعدیل نیرو شد و همه ما بیکار شدیم.

وی ادعا کرد: پاسخگویی اینترنت ۲۰۲۰ همدان را به علت بی‌مدیریتی مدیرعامل مخابرات همدان، به استان تبریز تحویل دادند.

این آقای از کار بیکار شده که تمایلی به انتشار نامش ندارد، اظهار داشت: سوال بنده از مسئولان این است که چرا باید پاسخگویی ۲۰۲۰ همدان را پشتیبان‌های تبریز جواب دهند و ۳۰ نفر کارکنان بومی همدان بیکار شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اعتراض همکاران ما هم به جایی نرسید، تصریح کرد: در این وضعیت اقتصادی، خانه‌نشین و بیکار شده‌ایم.

این فرد با بیان اینکه حتی حقوق اردیبهشت ماه ما را هم پرداخت نکردند، تصریح کرد: بیشتر همکارانم که از بیکار شدند متاهل بوده و از نظر معیشتی در سختی هستند.

وی افزود: در حال حاضر کاملا بیکار و خانه‌نشین هستیم و کار جدیدی هم در بخش‌های دیگر به ما پیشنهاد نشده است.

این فرد با تاکید بر اینکه بیشتر نیروهای ۲۰۲۰ دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس بودند، اظهار داشت: مخابرات همدان هیچ مسئولتی درباره ما قبول نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه ما بیکار و خانه نشین هستیم، گفت: اما تعدادی از همکارانمان که از فرزندان کارکنان مخابرات بودند در بخش دیگری به کار گیری شدند.

محمد علی گرزین، مدیرعامل مخابرات استان همدان در این زمینه گفت: هیچ تعدیل نیرویی انجام نگرفته است.

وی با این ادعا که هیچ یک از کارکنان سامانه ۲۰۲ از کار بیکار نشده‌اند، تصریح کرد: بروید جواب سوال‌هایتان را از کسی که این خبر را به شما داده بگیرید.

مدیرعامل مخابرات استان همدان با بیان اینکه نیروها قرار است در جای دیگری مشغول به کار شوند، عنوان کرد: قرار است برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

گرزین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حقوق اردیبهشت افراد بیکار شده تاکنون پرداخت نشده است، گفت: قرار است در آینده پرداخت شود.

ظاهر پورمجاهد، معاون اقتصادی استاندار همدان نیز درباره بیکاری کارکنان ۲۰۲۰ مخابرات‌ گفت: در جریان این موضوع هستم و با مدیرعامل مخابرات استان مذاکراتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس جلساتی که داشتیم قرار شد نهایت پیگیری را برای برگشت افراد داشته باشند تصریح کرد: افراد بیکار شده تا موقع تعیین تکلیف می‌توانند از صندوق بیمه بیکاری استفاده کنند.

معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی استانداری افزود: پیگیری حقوق افراد بیکار شده باید از طریق اداره کل تعاون وکار را دنبال شود.

علی‌رغم ادعای مدیرعامل مخابرات همدان مبنی بر اینکه کارکنان ۲۰۲۰ در حال گذراندن دوره آموزشی هستند، یکی از افراد از کار بیکار شده این سامانه گفت که در حال حاضر هیچ آموزشی برای کارکنان بیکار شده ارائه نمی‌شود و همگی خانه‌نشین هستند.