شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##پخش#۶۳۷#قسمت#برنامه#محوریت#دهه#ولایت#صدای#استان‌ها

پخش ۶۳۷ قسمت برنامه با محوریت دهه ولایت از صدای استان‌ها

پخش ۶۳۷ قسمت برنامه با محوریت دهه ولایت از صدای استان‌ها

شبکه‌های صدای استانی، در قالب ۳۳ مرکز بیش از ۱۳۸ عنوان و ۶۳۷ قسمت برنامه با مدت زمان مجموع ۵ هزار و ۷۳۳ دقیقه را با موضوع حج، دهه ولایت و اعیاد غدیر و قربان روی آنتن می‌برند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ اداره کل صدای استان‌ها و شبکه‌های رادیویی مراکز برای حج امسال و ایام ذی الحجه و اعیاد غدیر و قربان برنامه‌های ویژه‌ای داشته‌اند و در ادامه نیز برنامه‌های متنوعی را روی آنتن می‌برند.

برنامه‌سازی حرفه‌ای در اعیاد غدیر و قربان و توجه به ادب و شعر و فارسی، معرفی و خوانش کتاب با موضوع رفتارشناسی حضرت ابراهیم (ع) در نصوص یهودی، مسیحی و اسلامی، استفاده از منابع آرشیوی با محوریت آشنایی با آداب و رسوم مردم استان‌های سنی‌نشین در اعیاد اسلامی و معرفی فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌الله» به کارگردانی محمدرضا ورزی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

همچنین وکس پاپ با موضوع هر روز می‌تواند روز عرفه باشد اگر... و روز عرفه فرصت افزایش معرفت به خداست، چون ...، آموزه‌ها و تعالیم بلند دعای عرفه، برکات دعا در این روز و فضیلت روز عرفه از منظر امامان معصوم (ع) ویزه روز عرفه، گفتگو با صاحبان اثر هنری (نقاشی و پوستر) مرتبط با عید قربان و تولید بسته‌های صوتی آوا‌ها و نوا‌های عید قربان در مناطق مختلف کشور در چهار بسته پنج دقیقه‌ای در دستور کار بوده است.

به این ترتیب می‌توان عملکرد مراکز با موضوع حج را در قالب ۳۳ مرکز استانی شامل ۱۳۸ عنوان و ۶۳۷ قسمت برنامه با مدت زمان مجموع ۵ هزار و ۷۳۳ دقیقه برنامه‌سازی ذکر کرد.

سفر سبز در در مرکز چهارمحال و بختیاری با موضوع آداب و رسوم سفر حج و بدرقه زائر، راه روشن در مرکز ایلام با موضوع اهمیت گردهمایی عظیم کنگره حج و تاثیر آن در عرصه‌های بین‌المللی، داستان‌های قرآنی در مرکز اردبیل با موضوع زندگی حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) و نمایشی درباره خطبه منا، بر درگه راز در مرکز آبادان با محوریت تبیین و تعریف حج عمره و تمتع و تفاوت آن‌ها برای مخاطب، بررسی تاریخ حج در اسلام و تبیین شرایط زیارت حج، بر مدار آفتاب در مرکز کهگیلویه و بویراحمد با محوریت تبیین ابعاد مختلف و متنوع فلسفه حج و معرفی استعداد‌های جهان اسلام، سفرنامه حج در استان مرکزی با محوریت مجموعه خاطرات و روایت‌های مستند از سفر حج، په یمانی ئه وین (پیمان عشق) در مرکز مهاباد با محوریت اهمیت وحدت در جهان اسلام و تاثیر حج و سرزمین وحی و فارسنامه در مرکز فارس با محوریت نقش سیاسی، عبادی و اجتماعی حج و جایگاه و اهمیت حج تمتع و آداب و رسوم آن، از جمله برنامه‌های صدای استان‌ها در ایام حج به شمار می‌روند.

انتهای پیام