شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی

پخش ۴ هزار دقیقه ویژه برنامه اعیاد قربان و غدیر از شبکه‌های استانی

پخش ۴ هزار دقیقه ویژه برنامه اعیاد قربان و غدیر از شبکه‌های استانی

به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم و دهه ولایت، ۶۶ ویژه برنامه با مدت زمان ۳ هزار و ۹۶۰ دقیقه، در شبکه‌های استانی تولید و پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ همزمان با فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و روز‌های پایانی مراسم حج، ۳۳ ویژه برنامه به مناسبت عید قربان و ۳۳ ویژه برنامه دیگر به مناسبت عید غدیر با مدت زمان مجموع ۳ هزار و ۹۶۰ دقیقه در سیمای مراکز تولید و روانه آنتن می‌شود.

بر این اساس و طی دهه ولایت در سیمای مراکز به صورت میدانی (برنامه‌های محیطی) شامل جُنگ‌های شادی در سطح شهر‌ها و با حضور مردم تولید خواهد شد.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به «هم مسیر» مرکز خراسان رضوی از پارک کوه سنگی، «شب‌های کریمان» از پارک مادر کرمان، «عید تا عید» مرکز فارس از باغ ارم، برنامه زنده مرکز یزد از میدان امیرچخماق و باغ دولت‌آباد، برنامه مرکز کهگیلویه و بویراحمد از پارک ولایت و مرکز اردبیل از پیاده راه عالی قاپو و همچنین برنامه‌های جشن مراکز کرمانشاه و قزوین اشاره کرد.

۱۴۴۱ برنامه صبحگاهی، خانواده، معارفی، کودک و نوجوان، جوان و شبانه با مدت زمان ۱۰ هزار و ۱۴۲ دقیقه بخشی از زمان خود را به موضوعات مرتبط با حج اختصاص می‌دهند.

از جمله این آیتم‌ها می‌توان به گزارش و ارتباط تلفنی با خبرنگاران سازمان در سرزمین وحی و ارتباط با کاروان‌های اعزامی از استان‌ها، حج و جایگاه حج در اسلام و بازگویی آیات و روایات و بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حج، مصاحبه با شخصیت‌های شاخص استانی از مسئولان، ورزشکاران و هنرمندانی که پیش از این به خانه خدا مشرف شده‌اند، تاثیر حج بر وحدت مسلمانان و آثار آن، معرفی نهاد‌های متولی حج و تبیین حدود وظایف و اختیار آن‌ها و عملکردهایشان در برنامه‌های میزگرد و گفتگو، آداب و رسوم مربوط به رفت و برگشت سفر حج در روستا‌ها و توصیه‌های پزشکی و رعایت نکات بهداشتی در سفر حج اشاره کرد.

همچنین در روز عرفه هم پوشش زنده مراسم از کربلای معلی و حرم مطهر امام حسین (ع)، حرم امام رضا (ع) در مشهد، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز توسط سیمای مراکز در دستور کار قرار دارد.

از جمله مهمترین عناوین ویژه برنامه‌های سیمای مراکز در دهه ولایت و امامت می‌توان به عید تا عید، عید خوبان، نگین خاتم، عیدانه، غدیریه، ریحان، ولایت بایرامی، قربان بایرامی، جشن ولایت، عید ولایت، آسمانی، اضحی بایرامی، غدیر بایرامی، توری حال و ترنم اشاره کرد.

انتهای پیام