شهر خبر

چرا نیمکت تیم‌ملی برای سرمربی ایرانی ایده‌آل است؟

چرا نیمکت تیم‌ملی برای سرمربی ایرانی ایده‌آل است؟

تیم ملی ایران قصد دارد با یک سرمربی ایرانی در جام جهانی حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این روزها بحث برکناری دراگان اسکوچیچ بسیار جدی شده و به نظر می‌رسد کار سرمربی کروات روی نیمکت تیم ملی ایران به پایان رسیده است. در این بین خبرها از حضور یک سرمربی ایرانی حکایت دارند و قرار است ایران با یک سرمربی داخلی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور پیدا کند.

شرایط فعلی تیم ملی باعث شده نیمکت ایران برای تمام مربیان جذابیت بالایی داشته باشد و بعید است سرمربیان ایرانی دست رد به نیمکت تیم ملی بزنند. بدون تردید سرمربیگری تیم ملی ایران برای تمام سرمربیان ایرانی افتخار بزرگی است و هر کسی این فرصت طلایی را به دست نمی‌آورد. بنابراین وقتی پیشنهادی مطرح شود قطعا مورد قبول واقع خواهد شد. به خصوص که ایران در جام جهانی هم حضور دارد و نشستن روی نیمکت یک تیم ملی در این مسابقات اتفاق بزرگی در کارنامه مربیگری آن‌ها به حساب می‌آید. این قضیه حتی برای سرمربیان خارجی هم صادق است و حتی کارلوس کی‌روش با وجود تجربه حضور در چند دوره جام جهانی باز هم حاضر بود در قطر هدایت ایران را بر عهده بگیرد.

از طرفی با توجه به فرصت کم باقیمانده تا شروع مسابقات، سرمربی جدید تیم ملی فشار کمتری روی خودش احساس می‌کند و در صورت ناکامی می‌تواند آن را به کمبود زمان ربط دهد. در طرف مقابل کسب نتیجه متوسط و حتی دو تساوی هم می‌تواند برای یک سرمربی اتفاق بزرگی باشد و تاثیر مهمی روی کارنامه کاری او بگذارد.

در حال حاضر برکناری اسکوچیچ به نظر قطعی می‌رسد و نام مربیانی چون علی دایی، جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی مطرح شده است که در بین این اسامی شانس نکونام بیش از دیگران به نظر می‌رسد

۲۵۸ ۲۵۸