شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران

توضیح کرمان‌موتور درباره خبر بیکاری کارگران یک شرکت کارتن‌سازی

توضیح کرمان‌موتور درباره خبر بیکاری کارگران یک شرکت کارتن‌سازی
عکس آرشیوی است

کرمان-ایرنا- شرکت خودروسازی کرمان‌موتور در واکنش به مطالب مطرح شده توسط مدیرعامل یک شرکت کارتن‌سازی در جریان بازدید استاندار این استان در شهرستان بم که خبر آن در ایرنا منتشر شده بود توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا پنجشنبه هفته گذشته (۱۶تیر) در جریان بازدید محمدمهدی فداکار استاندار کرمان از برخی واحدهای خودروسازی کرمان موتور، مدیرعامل یک شرکت تولید کارتن به همراه تعدادی از کارگران مقابل وی حضور یافتند و مدعی شدند که شرکت کرمان موتور قرارداد کاری جمع آوری ضایعات را یک طرفه فسخ کرده و کارگران بیکار شده‌اند.

به دنبال انتشار این خبر، روابط عمومی شرکت خودروسازی کرمان موتور نیز روز شنبه توضیحی در اختیار ایرنا قرار داد و درباره جوانب این موضوع اطلاعات بیشتری منتشر کرد.

در توضیح کرمان موتور آمده است: انعقاد قرارداد با پیمانکار مذکور با هدف ساماندهی اصولی پسماند شامل جمع‌آوری، تفکیک و دفع مناسب ضایعات شرکت کرمان موتور از یک سو و ایجاد زمینه اشتغال مناسب با حفظ اصول و شئون عده‌ای از کارگران زحمتکش در منطقه صورت گرفته بود. اما مدیریت نابسامان پیمانکار مذکور با نقض تعهدات و ورود بی‌ضابطه عوامل این پیمانکار به داخل شرکت کرمان موتور نه تنها به تحقق اهداف مدنظر کمکی نکرده بود بلکه مشکلات عدیده‌ای را نیز به وجود آورده بود که حتی در برخی مقاطع سبب‌ساز بروز آلودگی‌های زیست محیطی و ورود سازمان های متولی ناظر به موضوع شده بود.

در ادامه این توضیح رسانه ای افزوده شده است: باوجود ارائه تذکرات مکرر برای حل مشکلات ایجاد شده توسط پیمانکار مذکور و باتوجه به انباشت ضایعات مختلف در محل شرکت زمینه بروز اختلال در فرآیند تولید مجموعه بزرگ صنعتی که افزون بر ۶ هزار اشتغال ایجاد کرده است را فراهم آورده بود، پیمانکار خلع ید شد و فرآیند ساماندهی ضایعات با رویکرد دیگری در دستور کار قرار گرفت تا هم شائبه انحصارگرایی از بین برود و هم روند ساماندهی ضایعات در چارچوب ساختار اصولی خود هدایت شود.

توضیح کرمان‌موتور درباره خبر بیکاری کارگران یک شرکت کارتن‌سازی

کرمان موتور افزوده است: لذا اعلام می شود ادعاهای پیمانکار مذکور عاری از واقعیت و کاملا کذب است و فضاسازی کذب پیمانکار علیه شرکت کرمان موتور با تمرکز بر کلیدواژه بیکاری کارگران درحالی است که مردم شریف شهرستان بم و شرق استان کرمان استحضار دارند در مجموعه شرکت های وابسته به این گروه بیش از شش هزارنفر مشغول به کار هستند و با طرح های توسعه امسال شمار اشتغال موجود، بیشتر نیز خواهد شد. توسعه فعالیت های صنعتی و حفظ و افزایش اشتغال در اولویت این مجموعه به شمار می‌رود تا در یک چرخه اصولی همراه با حفظ شئون و جایگاه کارگران زحمتکش سهم خود را در توسعه منطقه ایفا کرده باشد.

هچنین روابط عمومی این شرکت خودروسازی در انتهای توضیح خود آورده است: به اطلاع مردم شریف بم و منطقه شرق استان کرمان می رساند باوجود آنکه مجموعه صنعتی کرمان موتور مسئولیتی در قبال نیروهای به کارگمارده شده در سایر شرکت ها ندارد اما از آنجا که همه فعالیت های این مجموعه با هدف حفظ و صیانت از اشتغال بوده، آمادگی وجود دارد که چنانچه کوچکترین مشکلی برای کارگران شریف و زحمتکش کارگاه تولید کاغذ به وجود بیاید توسط این مجموعه و طی فرآیندی کاملا قانونی، به طور کامل مرتفع و اشتغال آنان نیز حفظ شود.