شهر خبر

با انتقاد از سیاست سرکوبگرانه سعودی مطرح شد؛

درخواست عفو بین‌الملل از ریاض برای لغو ممنوعیت سفرفعالان عربستانی

درخواست عفو بین‌الملل از ریاض برای لغو ممنوعیت سفرفعالان عربستانی

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای از مقامات عربستان سعودی به ویژه شخص سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور خواست، دستور ممنوع السفری فعالان سیاسی و حامیان حقوق بشر را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، سازمان عفو بین الملل در ارتباط با سرکوب مخالفان در عربستان و تشدید تدابیر سختگیرانه علیه آنها بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه از مقامات سعودی به ویژه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی خواسته شده دستور ممنوع السفری فعالان سیاسی و حامیان حقوق بشر عربستانی، لغو شود.

در این بیانیه با اشاره به ایام عید قربان و جشن و شادی جامعه در این روزها، آمده است: مقامات سعودی با جلوگیری از سفر فعالان عربستانی، جمع شدن بسیاری خانواده‌ها در کنار یکدیگر را مانع شده اند.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل با اشاره به تحولات نمایشی در راستای بهبود وجهه عربستان سعودی در جهان طی سه سال اخیر، آمده است: پشت پرده این تحولات در اقداماتی موازی، سرکوب شدید و مستمر فعالان سیاسی، حامیان حقوق بشر، اصحاب رسانه و علمای دینی در این کشور ادامه دارد و این فشارها تنها به دلیل اعلام رأی و نظر از سوی این افراد انجام می‌پذیرد.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل به این مساله اشاره شده است که در شرایط کنونی دستکم ۳۵ فعال مرد و زن عربستانی تنها به دلیل اعلام نظر خود و در برخی موارد یک توئیت درباره لزوم انجام اصلاحات سیاسی، به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده و در زندان بسر می‌برند.