شهر خبر

اصغر رحیمی: کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی حرفه‌ای نیست

اصغر رحیمی: کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی حرفه‌ای نیست

اصغر رحیمی گفت: کمیته برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی اصلا حرفه‌ای نیستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازیهای کشورهای اسلامی امروز (دوشنبه ۲۰ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی اصلا حرفه ای نیستند طوریکه چندبار تا حالا ارتباط مان با آنها قطع شده است اما آقای صالحی امیری همیشه کنار ما بوده است و هست. در روند ثبت نام به ما گفتند که جودو نمی‌تواند در بازی های کشورهای اسلامی حضور داشته باشد، از ما می خواستند که از فدراسیون های جهانی جودو استعلام بگیریم در حالیکه می ترسیدیم پاسخ منفی بدهند از طرفی فرصت ثبت نام هم در حال تمام شدن بود.

وی خاطر نشان کرد: نهایت این استعلام از طرف برگزارکنندگان بازی ها گرفته شد که با پاسخ مثبت ویزر همراه بود، بدین شکل شرایط حضور جودو در بازی‌های کشورهای اسلامی قطعی شد.

رحیمی در ادامه با اشاره به سهمیه هندبال بانوان نیز گفت: مشکل اینجا بود که باید یک کشور حذف می شد تا نام ایران اضافه شود. با مشکلات فراوان و به واسطه کناره گیری بنگلادش نام ایران وارد فهرست شد و در قرعه کشی قرار داده شد.

رحیمی با یادآوری کاهش سهمیه های کادر فنی تیم ها و رشته های مختلف به ٢٥ درصد گفت: طی چهار دوره گذشته همیشه کشورهای میزبان اول بودند، در این دوره هم ترکیه اول می شود این قابل پیش بینی است اما نباید به این قیمت تمام شود که برای تضعیف کشورهای رقیب هر کاری بکنند. ایران از کشورهای مدعی در قونیه است اما میزبان بازی های کشورهای اسلامی دقیقا در مورد رشته هایی که ما با کشوری مانند آذربایجان مدعی است دست به تغییر و کاهش زدند یا رشته‌هایی را اضافه کردند که اصلا نام آنها را نشنیدیم.

ادامه دارد...