شهر خبر

صالحی امیری: "باخ"حمایت کامل خود را از ورزش قهرمانی ایران اعلام کرد

صالحی امیری: "باخ"حمایت کامل خود را از ورزش قهرمانی ایران اعلام کرد

رضا صالحی امیری گفت: "باخ"حمایت کامل خود را از ورزش قهرمانی ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک امروز (۲۰تیرماه) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در خصوص نشست مسئولان ورزش ایران با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سوئیس گفت: در لوزان با دو هدف مهم حاضر شدیم، اول گسترش تعاملات برای کسب فرصت‌های جدید و دوم کاهش و رفع تهدیدها. در روابط دولت‌ها اصل بر رقابت و کسب قدرت و تامین منابع است اما در دیپلماسی ورزشی اصل بر تقویت روابط و تعاملات ورزشی بین کشورها است.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: طی سال های گذشته دیپلماسی ورزشی هیچ گاه منقطع نشد، دیدار اخیر با باخ اما اولین دیدار بعد از کرونا بود که همراه با وزیر ورزش انجام شد، بله در این دیدار حمایت کامل خود را از ورزش قهرمانی ایران اعلام کرد و از روند توسعه و رشد ورزش کشورمان ابراز رضایت کرد. این دیدار همچنین وزیر ورزش گزارشی از فعالیت‌ها ارائه داد.

وی با اشاره به حضور کاروان ورزشی ایران در بازیهای کشورهای اسلامی ادامه داد: منهای نتایج بازی‌ها در قونیه حضور فعال تیم‌های 57 کشور در کنار یکدیگر می‌تواند به همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی کند و این دیپلماسی ورزشی است. در 4 سال گذشته در راستای دیپلماسی ورزشی 200 نشست و سفر انجام شد. در لوزان همراه دکتر سجادی حاضر شدیم ابتدا با معاونان توماس باخ دیدار کردیم.

صالحی امیری در ادامه با اشاره به دیدارهای برگزار شده با روسای فدراسیون های جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیک اظهار داشت: برگزاری انتخابات داخلی نتیجه و خروجی مهم  دو دیدار ما با روسای جهانی این دو فدراسیون بود که در ادامه این جلسات نیز بر تعامل و روابط روسای فدراسیون های داخلی با فدراسیون های جهانی در راستای دیپلماسی ورزشی تاکید شد.

ادامه دارد...