شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#سربازان#نخست وزیر#گفتگو

در گفتگوی تلفنی با یائیر لاپید؛

السیسی خواستار توضیح تل‌آویو درباره سوزاندن اجساد سربازان مصری شد

السیسی خواستار توضیح تل‌آویو درباره سوزاندن اجساد سربازان مصری شد

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در ارتباط با موضوع سوزاندن اجساد سربازان مصری در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه به صورت تلفنی در ارتباط با موضوع سوزاندن اجساد سربازان مصری در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ گفتگو کردند.

مهمترین موضوع این گفتگوی تلفنی، مساله سوزاندن اجساد ده‌ها سرباز مصری در جنگ سال ۱۹۶۷ و دفن آنان در قدس بود که سیسی خواستار ارائه توضیحات در این زمینه شده است.

یائیر لاپید در این باره گفت که رژیم صهیونیستی با جدیت و شفافیت با همکاری طرف مصری این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

طرفین در این گفتگوی تلفنی همچنین درباره برگزاری دیدارهایی دوجانبه و چندجانبه با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در مرحله آتی به منظور احیای روند مذاکرات سازش توافق کردند.

گفته می‌شود که لاپید در این تماس تلفنی عید قربان را به عبدالفتاح السیسی تبریک گفته و وی نیز انتصاب لاپید به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی را به وی تبریک گفته است.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که لاپید از تلاش‌های مصر در راستای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تشکر کرده است.

السیسی همچنین از ادامه تلاش‌ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل تشکیل دو کشور و توافقنامه‌های بین المللی خبر داده و بر ضرورت تداوم آتش بس در غزه و کمک به تشکیلات خودگردان در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه‌های اقتصادی تاکید کرده است. دو طرف در مورد سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه هم گفتگو کردند.