شهر خبر

اختصاصی| 6 نکته طلایی برای کمک به تسکین درد واریس 

اختصاصی| 6 نکته طلایی برای کمک به تسکین درد واریس 

وریدهای واریسی در زنان بالغ بسیار شایع است و حدود 50 درصد از جمعیت زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. متأسفانه، این وضعیت می تواند باعث درد و ناراحتی شود. اگر رگ‌های واریسی شما شب‌ها ضربان دارند و خوابتان را سخت می‌کنند، یا از ظاهر آن‌ها خوشتان نمی‌آید، این مقاله در مورد چگونگی کمک به کاهش علائم و درد ورید واریسی را بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز،‌ واریس در واقع ، وریدهای گشاد شده ای هستنند که ملتهب می شوند. رنگ آنها آبی تیره یا بنفش است و در برخی موارد کمی از ساق پا بیرون زده است. آنها می‌توانند باعث گرفتگی، احساس سنگینی در پاها و حتی درد شدید شوند. برخی از زنان نیز هنگام خاراندن پای خود دچار خارش و درد می شوند.

رگ های واریسی به دلیل نارسایی وریدی و گردش خون ضعیف ایجاد می شوند. هنگامی که حرکت جریان خون به قلب خوب نیست، مایع در مناطق خاصی باقی می ماند. این می تواند باعث التهاب، ادم و واریس شود.

یکی از عوامل مهم که منجر به ایجاد رگ های واریسی می شود، ژنتیک است. اگر مواردی از واریس در خانواده شما وجود داشته باشد، به احتمال زیاد شما نیز در مقطعی از زندگی خود از آن رنج خواهید برد، به خصوص اگر مادر یا مادربزرگتان این بیماری را داشته باشد.

نکاتی برای تسکین درد واریس و کاهش علائم

اکنون می‌خواهیم 6 نکته را به شما ارائه دهیم تا به شما در پیشگیری از درد وریدهای واریسی یا تسکین علائم هنگام احساس گرفتگی یا سنگینی در پاها کمک کنیم:

1. برای تسکین درد واریس ورزش سبک انجام دهید

اگر رگ‌های واریسی در خانواده شما وجود دارد، توصیه می‌کنیم ورزش‌هایی با شدت کم مانند یوگا، شنا یا دوچرخه‌سواری انجام دهید.
پیاده روی نیز می تواند کمک کننده باشد. فعالیت های خیلی شدید را انجام ندهید زیرا حرکات یا پرش های ناگهانی می تواند علائم را تشدید کند.

2. کفش راحت بپوشید

اگرچه این پاشنه‌ها ممکن است زیبا باشند و پاهای شما را زیبا جلوه دهند، اما در صورت داشتن رگ‌های واریسی می‌توانند باعث مشکلات سلامتی شوند.
اگر کفش‌هایتان خیلی تنگ باشد، خونتان نمی‌تواند آزادانه حرکت کند، که بازگشت آن به قلب را دشوار می‌کند. این موضوع در مورد جوراب ها و شلوارهای تنگ نیز صدق می کند، زیرا آنها به پاهای شما نیز فشار می آورند.
توصیه می‌کنیم در بیشتر روز از کفش‌های راحت استفاده کنید، به‌خصوص اگر مجبور هستید چندین ساعت بایستید.
اگر مجبورید برای محل کار کفش‌های پاشنه بلند بپوشید، می‌توانید وقتی به آنجا می‌روید آن‌ها را جداگانه حمل کنید و وقتی رسیدید بپوشید.

3. پاهای خود را بالا بیاورید

وقتی به خانه برگشتید، از فرصت استفاده کنید و پاهایتان را بالا بگذارید. ممکن است در ابتدا کمی آزاردهنده یا کمی ناراحت کننده باشد. همچنین ممکن است احساس کنید که گوساله های خود به خواب می روند. همه اینها طبیعی است: خون شما در تلاش است پایین بیاید.

اگر روی مبل نشسته اید، پاهای خود را جلوی خود روی یک نیمکت یا میز قرار دهید. اگر دراز کشیده اید، می توانید پاشنه های خود را با قرار دادن آنها روی دیوار نگه دارید و هنگامی که در رختخواب هستید، می توانید چند کوسن یا بالش زیر پاهای خود قرار دهید.

همه این گزینه ها برای برگشت خون به قلب شما خوب هستند.

4. تغییر موقعیت

بسیاری از مشاغل شامل نشستن یا ایستادن برای چندین ساعت در یک زمان است. هر دو وضعیت برای سلامت پاهای شما مضر هستند و همچنین علت بالقوه واریس هستند.

بنابراین، باید تا حد امکان در طول روز وضعیت خود را تغییر دهید.
برای مثال، اگر پشت میزتان هستید، می‌توانید وقتی در دفتر هستید با تلفن صحبت کنید یا اگر در مغازه کار می‌کنید، از ساعات کم‌مشغله‌تر استفاده کنید و برای مدتی کمی بنشینید. .

5. ماساژ دریافت کنید.

برای این کار نیازی به مراجعه به ماساژور ندارید. شما می توانید ماساژ خود را در خانه انجام دهید! اما بسیار مراقب باشید که فشار زیادی وارد نکنید!
ماساژ ساده است: ناحیه آسیب دیده و رگ های بیرون زده را به آرامی ورز دهید. این کار را هر روز و هر بار حدود 15 دقیقه تکرار کنید.
برای دریافت نتایج بهتر، می‌توانید از روغن‌های ضروری مانند آویشن، رزماری یا اسطوخودوس استفاده کنید. همه آنها دارای خواصی هستند که گردش خون را تحریک می کنند.

6. یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید.
مصرف متعادل چربی ها، کربوهیدرات ها و قندها حیاتی است
همچنین باید از نوشیدن بیش از حد الکل یا قهوه اجتناب کنید و مطمئن شوید که روزانه ۲ لیتر آب بنوشید.
رژیم غذایی شما باید حاوی مقدار مناسبی فیبر، آنتی اکسیدان ها و پتاسیم باشد. خوردن میوه ها و سبزیجات خام راهی عالی برای کاهش سنگینی پاها و بهبود ظاهر آنهاست.

درمان های خانگی برای تسکین علائم و درد ورید واریسی

در کنار تغییر عادات روزانه، برخی از گیاهان، میوه ها و روغن هایی وجود دارد که می توانید برای کمک به تسکین علائم و درد واریس استفاده کنید:

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار (کالندولا) رنگ رگ‌های شما را بهبود می‌بخشد و آن‌ها را کمتر در برابر تحلیل رفتن آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است، تورم را کاهش می دهد و بافت آسیب دیده را ترمیم می کند.
قبل از خواب پاهای خود را با کرم گل همیشه بهار ماساژ دهید تا اگر درد ورید واریسی شما را آزار می دهد از بین برود.

فندق جادوگر

فندق جادوگر یک قابض است که می تواند به سیستم گردش خون شما کمک کند. می‌تواند سنگینی ناشی از واریس را کاهش داده و از بین ببرد. 
هر شب باید آن را با ماساژ ملایم بمالید.

بلوبری

این یک میوه عالی برای هر مشکل گردش خون است. دارای خواص گشادکنندگی عروق شگفت‌انگیزی است و می‌تواند دیواره‌های سیاهرگ شما را تقویت کند. زغال اخته همچنین ویتامین ها و بیوفلاونوئیدهای مهمی را برای بدن فراهم می کند.
از خوردن یک مشت در روز در صبح یا به عنوان دسر تردید نکنید.

سرو

سرو تقریباً برای هر شرایطی که سیستم گردش خون و التهاب سیاهرگ ها را درگیر می کند مفید است.
می توانید از برگ های سرو برای تهیه چای استفاده کنید که می توانید آن را بنوشید یا با یک سواب پنبه ای روی نواحی آسیب دیده پاهای خود بمالید.
Step to health
۷ ژوئن ۲۰۲۲

گلنوش محبعلی