معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان از این هفته و هفته آینده آغاز خواهد شد و با قول مساعد سازمان برنامه و بودجه مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود.

صادق ستاری عصر امروز در آیین افتتاحیه یادواره شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که بعد از ۱۴ سال این مسابقات با حمایت مقام عالی وزارت احیا شد و از حضور پرشور معلمان در سطوح مختلف مسابقه و میزبانی بسیار عالی استان اصفهان سپاسگزار هستم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است، بیان کرد: نیروی انسانی عامل پیش‌برنده و بسترساز پیشرفت کشور در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت است و در این ساحت، معلم محور اصلی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: معلم مهم‌ترین رکن تحول‌ساز در حوزه آموزش و پرورش و محور تحقق سند بنیادین تحول است؛ معلم توانمند و سالم از جهت روحی و جسمی و معلم شاداب قطعا می‌تواند عامل پیشران در تحقق اهداف تربیتی باشد.

وی با اشاره به اهمیت ساعت تربیت بدنی در مدرسه تصریح کرد: در ساعت‌های مهم تربیتی مسائل زیستی و بدنی مورد تاکید و توجه ما است که بسترساز تحقق اهداف سایر ساعات است و مبتنی بر همین موضوع مسابقات ورزشی فرهنگیان را احیا و در سطوح مختلف آغاز کردیم.

ستاری با بیان اینکه مسابقات ورزشی فرهنگیان عامل پیشران ورزش دانش‌آموزی است، گفت: هر چه بتوان در حوزه ورزش فرهنگیان سرمایه‌گذاری کنیم، این سرمایه به حوزه ورزش دانش‌آموزان سرازیر خواهد شد.

وی افزود: معلمانی که در مرحله کشوری این مسابقات شرکت کرده‌اند می‌توانند سفیران ورزش دانش‌آموزی و نیز سفیران نشاط و شادابی نیرو تعلیم و تربیت باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرحی در وزارت‌ آموزش و پرورش با عنوان "هر معلم یک مربی ورزش" در حال بررسی است و شما این توانمندی را دارید که تیم‌داری کنید و می‌توانید در حوزه استعدادیابی ورزش دانش‌آموزی مفید و موثر باشید.

وی ادامه داد: ما با کمک شما و حضور پررنگ معلمان در مسابقات آتی فرهنگیان به دنبال یک نظام مستقر در حوزه ورزش فرهنگیان در طول سال تحصیلی هستیم.

ستاری بیان کرد: در کنار برگزاری مسابقات ورزشی، مسائل فرهنگی و تربیتی نیز مورد توجه قرار دارد و اگر طرح‌ها و برنامه‌های ما مزین به نام شهیدان باشد می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۴ تاکنون موضوع رتبه‌بندی مدنظر بوده است اما به هر دلیلی عملیاتی نشده، گفت: در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی رئیس‌ جمهور موضوع رتبه‌بندی به عنوان یک مطالبه و حق عمومی مورد توحه قرار گرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رتبه‌بندی‌ نیز یکی از عاملان و آثار تحول است که در سند بنیادین تحول نیز بر آن تاکید شده است اما در طول ۱۰ سال از اجرای سند مورد توجه قرار نگرفت؛ اکنون با همکاری دولت و مجلس این قانون تصویب و آیین‌نامه آن ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: آخرین جلسه مربوط به شیوه‌نامه آن فردا برگزار می‌شود و از این هفته و هفته آینده رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و با قول مساعد سازمان برنامه و بودجه مطالبات فرهنگیان پرداخت خواهد شد.