شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#مجتمع#قدس

پروژه آمریکا برای احداث مجتمع دیپلماتیک بر روی زمین غصب شده فلسطینیان در قدس اشغالی

پروژه آمریکا برای احداث مجتمع دیپلماتیک بر روی زمین غصب شده فلسطینیان در قدس اشغالی

یک مرکز دفاع از حقوق فلسطینیان اعلام کرد، زمینی که دولت آمریکا قصد احداث مجتمع دیپلماتیک در قدس اشغالی را دارد، به طور قطع متعلق به فلسطینیان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم رسانه‌های فلسطینی به نقل از بیانیه مرکز حقوقی عدالت نوشتند، پروژه وزارت خارجه آمریکا برای بنای مجتمع دیپلماتیک این کشور در قدس قرار است بر روی زمینی احداث شود که مالکیت آن متعلق به فلسطینیان است.

این مرکز اعلام کرد که بررسی‌های انجام شده در آرشیو و مدارک موجود به شکل قطعی اعلام می‌کند، زمینی که آمریکا به دنبال احداث مجتمع دیپلماتیک بر روی آن است، زمینی غصب شده و متعلق به فلسطینیان است.

در ادامه این گزارش آمده است، گرچه این زمین به نام اسرائیل به ثبت رسیده است، اما به شکلی غیر قانونی از آوارگان و فلسطینیان آواره شده در سال 1950 مصادره شده است و از این رو وارثان صاحبان اصلی این زمین فلسطینی بوده و برخی ساکن بخش شرقی بیت المقدس و برخی از آنها اکنون تابعیت آمریکایی هم پیدا کرده‌اند و خواهان بازگشت زمین‌های خود هستند.

از این رو اگر این مجتمع احداث شود، آمریکا مجتمع دیپلماتیک خود را بر روی زمینی که با نقض قوانین بین المللی از فلسطینیان غصب شده، ساخته است.

انتهای پیام/