شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ورزشکار#رقابت‌های جهانی

اتحادیه جهانی حرف خود را پس گرفت؛ ممنوعیت حضور دوومیدانی‌کاران روس در قهرمانی جهان

اتحادیه جهانی حرف خود را پس گرفت؛ ممنوعیت حضور دوومیدانی‌کاران روس در قهرمانی جهان

تهران- ایرنا- اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی باوجود تایید درخواست ۱۸ ورزشکار روسیه برای حضور در رقابت‌های جهانی دوومیدانی در آمریکا، تمام ورزشکاران روسیه را از حضور در این تورنمنت منع کرد.

به گزارش ایرنا، این اتحادیه بین‌المللی اعلام کرد که ورزشکاران روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین نمی‌توانند در این رقابت‌ها که ۱۵ تا ۲۴ جولای(۲۴تیر تا ۲ مردادماه) برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی همچنین اضافه کرد که ورزشکارانی که به‌تازگی حضور آنها به عنوان ورزشکار بی‌طرف در این تورنمنت تایید شده بود نیز نمی‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند.

این نهاد بین‌المللی اول ماه مارس اعلام کرده بود که ورزشکاران روسیه و بلاروس حق حضور در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن که در آن برهه در بلگراد برگزار شد را ندارند.

پیش از این و در سال ۲۰۱۵ در بحبوحه اتهامات وارد شده به روسیه با ادعای فعالیت شبکه دوپینگ سازمان‌یافته در این کشور، ورزشکاران روس اجازه داشتند به عنوان «ورزشکار بیطرف» در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند؛ همچنین فدراسیون دوومیدانی این کشور نیز در پی این اتهامات مدت زمانی را در تعلیق به سر برد.