شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران

تهران- ایرنا- صفا هادی، جدیدترین بازیکنی است که از کشور عراق به فوتبال ایران آمده و باید دید می‌تواند همچون ستاره‌های درخشانی چون عماد رضا، عبدالوهاب ابوالهیل، بشار رسن و ... نمایش فوق‌العاده‌ای داشته باشد یا خیر.

به گزارش ایرنا، صفا هادی، ستاره تیم ملی فوتبال عراق در انتقالی جذاب و بزرگ با تیم فوتبال تراکتور تبریز به توافق رسید تا در لیگ بیست و دوم شاهد حضور این بازیکن در جمع پرشورها باشیم.

صفا هادی پیش از تراکتور سابقه بازی در تیم‌های امانات عراق، المینا عراق، الزورا عراق، الشرطه عراق، کریلیا روسیه و نیروی هوایی عراق را دارد. او در تمام تیم‌های بزرگ کشورش بازی کرده و یک فصل هم در فوتبال روسیه مشغول بود.

هادی، در خط میانی تیم ملی عراق مشغول به بازی است و ۳۵ بازی ملی نیز در کارنامه دارد. او چند بار هم مقابل تیم ملی فوتبال ایران تا به حال پیکار داشته است و در جام ملت‌های ۲۰۱۹ یکی از عناصر اصلی عراقی‌ها بود. تنها گل ملی هادی مقابل کامبوج زده شد.

او حالا به بیست و هشتمین بازیکن عراقی شاغل در فوتبال ایران تبدیل شد. پس از برزیل و ارمنستان تا به حال از هیچ کشوری بیش از عراق در فوتبال ایران بازیکن نداشتیم. هادی بعد از کرار جاسم و علا عبدالزهرا، سومین بازیکن عراقی تاریخ تراکتور است و باید دید مانند کرار به محبوبیت می‌رسد یا همانند عبدالزهرا دوران آرامی را در تبریز پشت سر خواهد گذاشت.

در ادامه با ستاره‌های عراقی فوتبال ایران خاطره‌بازی کوتاهی خواهیم داشت.

عماد محمد رضا:

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران

۷۰ گل لیگ برتری باعث شده تا عماد رضا بهترین گلزن عراقی تاریخ فوتبال ایران باشد. او به عنوان ستاره تیم ملی عراق پا به فوتبال ایران گذاشت و دوران باشکوهی را در فولاد و سپاهان سپری کرد و زمانی نیز برای شاهین به میدان رفت. عماد در لباس طلایی‌پوشان آقای گلی لیگ برتر در فصل ۸۸-۸۹ را مال خود کرد. ۲ قهرمانی لیگ و یک قهرمانی در جام حذفی را هم به عناوین این مهاجم زهردار اضافه کنید.

بشار رسن:

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران

یکی از ارکان اصلی قهرمانی‌های پرسپولیس با برانکو همین ستاره بااخلاق عراقی بود. بشار رسن به محبوبیتی کم‌نظیر در بین هواداران تیم سرخپوش تهرانی دست یافت و توانست قهرمانی‌های متعددی را در لیگ و جام حذفی به دست بیاورد و تا فینال لیگ قهرمانان پیش برود. بشار سابقه گلزنی در دربی پایتخت را هم دارد. او ۲ فصلی است که به فوتبال قطر رفته و برای تیم قطر اس‌.سی بازی می‌کند.

کرار جاسم:

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران

یکی از باسابقه‌ترین و البته جنجالی‌ترین فوتبالیست‌هایی که به ایران آمد همین جاسم کرار بود. بازیکنی فوق‌العاده خوش‌استعداد و تکنیکی که حواشی زیادش مانع از این شد تا بتواند به آن چیزی که مستحقش بود برسد. تراکتور، استقلال، شاهین بوشهر، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی بودند که او در این سال‌ها برای‌شان حداقل در یک مقطع بازی کرده است.

کرار در تراکتور محبوبیت بسیار زیادی داشت اما محروم شد. سپس در استقلال به خوبی کارش را استارت زد اما درگیری با مجتبی جباری باعث شد تا دوران حضورش در این تیم هم زیاد طول نکشد. بازگشت به تراکتور و استقلال و بازی در تیم‌های جنوبی هم دردی از این بازیکن دوا نکرد و او خیلی زود به انزوا رفت. با این وجود یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان عراقی فوتبال ایران همین جاسم کرار است.

عبدالوهاب ابوالهیل:

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران

در تیم‌های سپاهان، استقلال اهواز و فولاد خوزستان بازی کرد. او با ۱۶۵ بازی بیشترین بازی را به عنوان یک بازیکن عراق در لیگ برتر انجام داد و قهرمانی در جام حذفی، نایب قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را با طلایی‌پوشان اصفهان به ارمغان آورد و ۶ سال درخشان را در لیگ برتر پشت سر گذاشت.

هوار ملامحمد:

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران

او را باید یاغی فوتبالیست‌های عراقی در لیگ برتر بنامیم. بازیکنی که در پرسپولیس شناخته و محبوب شد و توانست در دربی پاس گل بدهد و سپس با استقلال تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بالا بیاید. هوار مدت زمان زیادی را در فوتبال ایران پشت سر نگذاشت اما هم کیفیت خوبی داشت و هم به عنوان یکی از ارکان اصلی عراق در قهرمانی جام ملت‌های آسیا از نامی پرآوازه‌ برخوردار بود.

هوار به جز سرخابی‌های پایتخت دوران کوتاهی را هم در تیم ذوب‌آهن اصفهان پشت سر گذاشت.

به جز این بازیکنان باید از نفراتی چون ناصر شکرون، همام طارق، علا عبدالزهرا، مروان حسین، سامال سعید، صلاح حسن، خلدون ابراهیم، هیثم کاظم، نور صبری، مهند مهدی النداوی و ... یاد کنیم.

صفا، صادره از عراق؛ به یاد عماد، جاسم، هوار، بشار و دیگران