شهر خبر

اردوی تیم ملی هندبال بانوان ایران و سهمیه اندک فارس

 اردوی تیم ملی هندبال بانوان ایران و سهمیه اندک فارس

شیراز-ایرنا- زهرا فقیهی و توران سلمان پور ۲  ورزشکار دعوت شده از فارس به اردوی تیم ملی هندبال بانوان بزرگسال هستند در حالی که در گذشته نه چندان دور این استان  بیشترین سهمیه را در اردوی تیم ملی داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هندبال فارس طی تاریخ شکل گیری این رشته به عنوان یک قطب در کشور محسوب می شد که هم در بخش بانوان و هم در آقایان ملی پوشان زیادی داشته است.

این استان در رده باشگاهی هم تیم های موفقی در لیگ برتر داشته  که می توان به تیم های بانوان و آقایان شهید شاملی کازرون و بانوان شهید چمران لارستان که دیگر نامی از آن باقی نیست، اشاره کرد.

تیم های شهید شاملی کازرون و شهید چمران لارستان در کارنامه خود قهرمانی کشور را دارا هستند و به عنوان نماینده ایران هم در جام باشگاه ها حضور یافته اند.

 نایب رئیس هیات هندبال پاسخ نداد

برای بررسی اینکه چرا فارس تنها دو بازیکن در اردوی تیم ملی  دارد، خبرنگار ایرنا قصد داشت موضوع را با مریم تهرانی نایب رییس هیات در میان بگذارد که این ارتباط برقرار نشد.

توجیه 

در همین رابطه با رضا غلامشاهی رییس هیات هندبال فارس  ارتباط بر قرار کردیم و علت را جویا شدیم، او گفت: متاسفانه رویا نوروزی مصدوم است و  شیما زارع کاپیتان تیم ملی با هندبال خداحافظی کرده است.

رییس هیات از وضعیت زینب بذرافکن دروازه بان تیم ملی که در جام جهانی  اسپانیا بازی کرد سخنی به میان نیاورد.

اما اینکه اگر بازیکنی مصدوم می شود و یا خدا حافظی می کند در هر رشته ای امری طبیعی است و اینکه چرا در این سال ها جایگزین برای آنها در این استان با استعداد پیدا نشده، پاسخ مصدوم و یا خدا حافظی به نظر توجیهی بیش نیست.

زینب بذرافکن ، زهرا فقهی، رویا نوروزی و شیما زارع چهار بازیکن استان فارسی بودند که در سال گذشته در تیم ملی حضور داشتند و حتی تعدادی از آنها هم در جام جهانی ۲۰۲۲ اسپانیا شرکت داشتند.

در اردوی جدید تیم ملی هندبال بانوان که از ۱۹ لغایت ۳۱ تیرماه در تهران بر گزار می شود ۲۲ بازیکن حضور دارند و زیر نظر مونتسرات پوچه‌دیاز مربی اسپانیایی تمرین خواهند کرد.

تیم ملی هندبال بانوان ایران خود را  برای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی شهرقونیه ترکیه برگزار می شود، آماده می کند.

ایران در این بازیها با تیم‌های کامرون، آذربایجان و افغانستان هم‌گروه است.