شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#استقلال و پرسپولیس

از سروصدای پرسپولیس تا حرکت چراغ خاموش استقلال

از سروصدای پرسپولیس تا حرکت چراغ خاموش استقلال

استقلال و پرسپولیس جزو فعال‌ترین باشگاه‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی بوده‌اند و از هم‌اکنون خود را برای رقابتی نزدیک در لیگ بیست‌ودوم آماده می‌کنند.

به گزارش مشرق، تب و تاب نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران رفته رفته در حال فروکش کردن است؛ بازاری داغ که با کوچ ستاره‌های فوتبال ایران به چند باشگاه متمول، رفته رفته رنگ آرامش را به خود می‌گیرد.

پرسپولیس با شروع طوفانی اولین باشگاه پُر سر و صدای نقل‌وانتقالات بود و پس از آن استقلال چراغ خاموش و در سکوت اهداف خود را در بازار پیش برد.

محمدحسین زواری، امید حامدی‌فر، رضا میرزایی، پیمان بابایی، سید محمد حسینی و سجاد شهباززاده ورودی‌های جدید آبی‌ها برای فصل بیست‌ودوم به همراه تمدید قرارداد سیلوا، آرمان رمضانی، سیدحسین حسینی، ارسلان مطهری، زبیر نیک‌نفس، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری و رضا آذری عملکرد نسبتاً موفقی از استقلالی‌ها در نقل‌وانتقالات به جا گذاشته است. باشگاهی که چند هفته ابتدایی را به دلیل انتخاب سرمربی جدید از دست داد اما در ادامه توانست تا حد زیادی جای خالی و نقاط ضعف خود را پُر و ترمیم کند.

مذاکرات آبی‌ها با کاوه رضایی، محمد محبی نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در صورت جذب این بازیکنان استقلالی‌ها شرایط بهتری را برای فصل آینده خواهند داشت. گفته می‌شود ممکن است استقلال علاوه بر این، یک یا دو خرید دیگر هم داشته باشد. با این وجود لیست استقلال بیش از اندازه پُر است و چند بازیکن با نظر ساپینتو از تیم جدا خواهند شد.

در سوی مقابل اما باشگاه پرسپولیس با جذب چند بازیکن ملی‌پوش و تغییرات در دستیاران گل‌محمدی؛ درصدد بازگشت به دوران اوج و پس گرفتن قهرمانی از رقیب دیرینه خود است.

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی و محمدمهدی احمدی هفت بازیکن جدید سرخ‌ها هستند. عملکردی که در کنار تمدید قرارداد مهدی ترابی، سیامک نعمتی و میلاد سرلک رضایت هواداران را تا حد زیادی جلب کرد اما بزرگترین نگرانی پرسپولیسی‌ها در نقل‌وانتقالات، ناکامی آنها در جذب مهاجم است.

سرخ‌ها پس از طوفان پُر سر و صدا در روزهای آغازین نقل‌وانتقالات، مدتی است که فعالیت خاصی در بازار نداشته‌اند و مذاکرات آنها با مهاجمان مدنظر گل‌محمدی تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. کاسیانو دیاز گزینه اصلی پرسپولیس برای خط حمله نیز با وجود توافق اولیه با این باشگاه هنوز به ایران سفر نکرده تا گل‌محمدی همچنان در خط حمله با مشکل کمبود بازیکن مواجه باشد. سرمربی پرسپولیس در مصاحبه اخیر خود نیز بر لزوم جذب دو مهاجم تأکید کرده و باید دید در روزهای آینده آیا مهاجمان مدنظر او به این تیم اضافه خواهند شد یا خیر.

در زیر لیست بازیکنان استقلال و پرسپولیس که تا امروز حضورشان در این تیم قطعی شده را بررسی می‌کنیم. دو تیمی که قطعاً یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل آینده خواهند بود و باید دید با شرایط موجود ساپینتوی تازه وارد در استقلال موفق خواهد شد، یا تغییرات گسترده یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس را دوباره به قهرمانی لیگ خواهد رساند.

دروازه‌بان:

استقلال:‌ سیدحسین حسینی، علیرضا رضایی و سینا سعیدی‌فر.

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، احمد گوهری و امیرمحمد یوسفی.

مدافع:

استقلال: رافائل سیلوا، روزبه‌ چشمی، محمدحسین مرادمند، سیدمحمد حسینی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، متین کریم‌زاده و امید حامدی‌فر.

پرسپولیس: مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، علیرضا ابراهیمی، وحدت هنانوف، محمد مهدی احمدی و دانیال اسماعیلی‌فر.

هافبک‌:

استقلال: زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، رضا میرزایی، سینا خادم‌پور، آمانوف، رضا آذری، زکریا مرادی، آرش داجلیری، سبحان خاقانی، محمد حسین زواری، فردین رابط و امیرحسین حسین‌زاده.

پرسپولیس: کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، سیامک نعمتی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، میلاد سرلک، سعید صادقی، محمد عمری، علیرضا خدایی.

مهاجم:

استقلال: امین قاسمی‌نژاد، سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری، یامگا و پیمان بابایی.

پرسپولیس: مهدی عبدی، حامد پاکدل، شرزود تمیروف.

منبع: تسنیم