شهرخبر

آخرین جزئیات از حکم اعدام کیوان امام‌وردی/ حتی رضایت شکات پرونده تأثیری در اجرای این حکم ندارد

آخرین جزئیات از حکم اعدام کیوان امام‌وردی/ حتی رضایت شکات پرونده تأثیری در اجرای این حکم ندارد

تسنیم نوشت: وکیل قربانیان و شکات پرونده "کیوان امام‌وری" که به جرم افساد فی‌الارض با تجاوز به چند دختر به اعدام محکوم شده است، جزئیات این پرونده را تشریح کرد.

شیما قوشه؛ وکیل قربانیان و شکات پرونده کیوان امام‌وردی با بیان اینکه کیوان امام‌وردی به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است، اظهار کرد: حکم اعدام کیوان امام‌وردی روز شنبه ۱۸ تیر ماه به بنده ابلاغ شده است.

وکیل شاکیان پرونده کیوان امام‌وردی افزود: در این پرونده، ۹ نفر به صورت رسمی شکایت کرده بودند و شاکی قانونی پرونده محسوب می‌شوند اما افراد و قربانیان دیگری هم بودند که با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع داده یا تجاوز از سوی کیوان امام‌وردی را به نماینده دانشگاه تهران اعلام کرده بودند.

قوشه با بیان اینکه امام‌وردی در جلسه پایانی دادگاه که برای استماع آخرین دفاعیات متهم برگزار شده بود، دفاع خاصی ارائه نداد، گفت: البته وی مدعی بود که بدون رضایت با کسی رابطه نداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه رأی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط قاضی عموزاد، رئیس دادگاه و قاضی افشاری، مستشار دادگاه صادر شده است، یادآور شد: به‌عنوان وکیل شکات نسبت به این رأی شکایت خواهم کرد؛ زیرا مجرم ملزم به جبران خسارت بود که این موضوع در رأی دادگاه مسکوت مانده است.

وی همچنین با اعلام اینکه جرم رخ داده از سوی کیوان امام‌وردی "جرم حدی" است، متذکر شد: رضایت دادن شکات در این پرونده، تأثیری در اجرای حکم اعدام کیوان امام‌وردی ندارد زیرا وی به عنوان اتهامی که دادستان به عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده، محکوم به اعدام شده و رضایت شاکی خصوصی برای منتفی شدن حکم اعدام موضوعیت ندارد.

گفتنی است؛ کیوان امام‌وردی دو سال قبل در یک پویش اینترنتی برخی از قربانیان، به تجاوز جنسی متهم شد که پس از دستگیری توسط پلیس و اعتراف به جرم ارتکابی با حکم بدوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است؛ او متهم به تجاوز به ده‌ها زن جوان پس از نوشاندن نوشیدنی‌های آلوده به مواد بیهوش‌کننده است که شهریور ماه ۱۳۹۹ در پی افشاگری قربانیان پرتعداد خود در فضای مجازی بازداشت شد.

۲۳۳۲۳۳