شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#تهران#استان تهران

قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد | تخم مرغ شانه ای چند شد؟ | صادرات محدود به افغانستان

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

تخم‌مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر نبی پور افزود: با توجه به اینکه قیمت در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید، ادامه داد: قیمت تخم مرغ باید درب مرغداری به ١٠٠ هزار تومان برسد و در حال حاضر تولیدکننده زیان می کند.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، ادامه داد: هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ های مازاد را جمع آوری می کند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد:  اگر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است اما وقتی که قیمت بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، برای صادرکنندگان نمی صرفد که اقدام به صادرات کنند.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ مصرف کننده را تحت فشار قرار می دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: صادرات تخم مرغ به صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است.

نبی پور با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به صورت محدود به کشور افغانستان در حال انجام است، گفت: اوج صادرات این محصول روزانه ۱۰۰ تن است که رقم زیادی محسوب نمی شود.

وی تصریح کرد: اگر تولید کننده همچنان در زیان بماند تولید نابود می شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کشتار ٩ میلیون قطعه مرغ تخم گذار در خرداد ماه امسال گفت: تاکنون سابقه نداشته است این حجم مرغ در یک ماه کشتار شود و میانگین کشتار در یک ماه حداقل بین ٢.۵ تا ٣ میلیون قطعه بوده است اما افزایش هزینه های تولید و زیان های سنگین منجر به چنین اتفاقاتی شده است.