شهر خبر

تاکید رییس جمهور اجرای سریع راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود است

تاکید رییس جمهور اجرای سریع راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور به اهمیت و جایگاه احداث خط ریلی اینچه‌برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود اشراف و آگاهی کامل داشته و بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه مهم تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه روز یکشنبه در دیدار با آخوند "عبدالکریم جاور" امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس به مناسب عید سعید قربان افزود: بخشی از اعتبار اجرای این خط ریلی در پیوست بودجه امسال پیش بینی شده که باید موافقت کمیسیون ماده ۲۳ و ۵۳ اخذ شود.

وی اضافه کرد: کسب موافقت این کمیسیون‌ها در دستور کار سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که درخواست داریم  این ۲ دستگاه دولتی و اجرایی در این خصوص تسریع نمایند ضمن اینکه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای اجرای این خط ریلی در دستور کار قرار دارد.

زنگانه ادامه داد: بهترین مسیر اتصال اینچه برون به کریدور شمال به جنوب از مسیر گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود است که توسط وزارت راه و شهرسازی مطالعات آن انجام شده است.

تاکید رییس جمهور اجرای سریع راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود است

استاندار گلستان همچنین گفت: رییس جمهور توجه ویژه به گنبدکاووس دارد و به همین جهت در اعتبارات سفر ۱۳ اسفند پارسال خود و برخی اعضای کابینه به این استان در مجموع ۳۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی، تسهیلاتی و اشتغالزا برای آن تصویب کردند.

وی افزود: از اعتبارات پیش بینی شده سفر دولت به استان افزون بر ۳۸ هزار میلیارد ریال آن مختص گنبدکاووس است که برخی پروژه‌های زیرساختی و عمرانی این شهرستان از جمله جاده تزانزیتی موسوم به نفت تکمیل خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.