شهر خبر

انتخابی کشتی آزاد؛ دورخیز اطری برای جبران ناکامی‌های گذشته در وزن جدید

انتخابی کشتی آزاد؛ دورخیز اطری برای جبران ناکامی‌های گذشته در وزن جدید

تهران- ایرنا- آزادکار المپیکی کشورمان با پیروزی مقابل حریف خود در مرحله نهایی انتخابی کشتی آزاد، در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان، دوبنده تیم ملی را در وزن ۶۱ کیلوگرم بر تن خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد در اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و کشتی فرنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز یکشنبه  ۱۹ تیرماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است.

در وزن ۶۱ کیلوگرم با توجه به کسب مدال نقره از سوی داریوش حضرتقلی‌زاده در آسیا و عنوان سومی او در جام تختی و البته قهرمانی رضا اطری دارنده مدال طلای آسیا و ملی‌پوش المپیکی کشورمان شرایط کمی متفاوت بود.

براساس چرخه انتخابی رضا اطری و داریوش حضرت‌قلی‌زاده باید مسابقه رو در رو برگزار می‌کردند که اطری در این مبارزه حریف خود را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و برای چهارمین بار صاحب دوبنده تیم ملی در پیکارهای جهانی شد.

اطری آزادکار بابلی بعد از المپیک توکیو از ۵۷ به ۶۱ کیلوگرم تغییر وزن داد و در جام تختی با توجه شرایط وزنی خوبش، مبارزه‌های خوبی را به نمایش گذاشت و توانست قهرمان این پیکارها در تنکابن شود.

از پیروزی‌های خوب اطری در جام‌تختی می‌توان به پیروزی ۶ بر ۳ او مقابل آرسن هاراتونیان دارنده برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ارمنستان در نیمه نهایی همین پیکارها اشاره کرد. 

اطری سابقه حضور در سه دوره جهانی ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و امیدهای جهان و البته المپیک توکیو را در وزن ۵۷ کیلوگرم دارد و در هیچکدام از این رقابت‌ها موفقیتی نداشت.

و حالا با توجه به حضور اطری در وزن جدید و دور شدن از پروسه دشوار وزن کم کردن، او شرایط جدیدی را در چهارمین میدان جهانی خواهد داشت.