شهر خبر

عفاف و حجاب به هویت، خانواده و ایمان گره خورده است

عفاف و حجاب به هویت، خانواده و ایمان گره خورده است

خطیب نماز عید سعید قربان در رابطه با عفاف و حجاب بیان کرد: در زمینه عفاف و حجاب که گره خورده به هویت، خانواده و ایمان است و قوانین لازم موجود است و اجرای کامل این قانون با همت و همراهی مسئولین مطالبه جدی ما است. نهادها، مسئولیت اول را در این زمینه دارند و ما نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی امام خمینی (ع) با تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: امتحان بزرگ حضرت ابراهیم (ع) آغازگر مرام عشق بازی با حضرت حق بود.

وی با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم در زمان به قربانگاه بردن حضرت اسماعیل (ع) گفت: حضرت ابراهیم (ع) در این زمان برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی است زیرا رسالت و ماموریتی که در محور امامت امت قرار گرفته، مسئولیت عظیمی است.

خطیب نماز عید قربان همچنین با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم (ع) زمان عبور از آتش تصریح کرد: این انسان برگزیده که از امتحان‌های سختی بیرون آمده وقتی او را وسط آتش قرار دادند، جان خود را به کف گرفت و تسلیم فرمان الهی شد و از آن امتحان هم سربلند بیرون آمد. اکنون امتحان سخت‌تری پیش روی او بود و این امتحان قربانی کردن فرزند است.

وی اضافه کرد: این فرزند دلبندِ قد کشیدهِ خوش سیما که پدر هر وقت به او نگاه می‌کند از او دل می‌برد، حالا به موقعیتی رسیده که در تلاش‌های الهی یار و همراه پدر است. اکنون اسماعیل یار و یاور پدر در پیگیری ماموریت‌های الهی است. اینجا امتحان بزرگ پیش می‌آید و پیش روی او قرار می‌گیرد. حالا حضرت ابراهیم در رویای وحی‌گونه و صادقه به فرزندش گفت عزیز دلم دیدم که تو را در راه خدا قربانی می‌کنم. این امتحان فقط امتحان من نیست آیا تو هم آماده‌ای؟ نظرت چیست؟ بلافاصله این پاسخ را از فرزندش شنید که پدرم آنچه به تو امر شده انجام بده و از ناحیه من خیالت راحت باشد. چرا که به لطف و مشیت الهی خواهی دید که بر این امتحان صبر خواهم کرد.

وی عید سعید قربان را روز احترام به خانواده شهدا دانست و افزود: امروز روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا است و تمام مجالس به نام عید قربان و در روز عید قربان روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا است.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: دیروز در مناجات دلنشین عرفه از ابا عبدالله خواندیم «پروردگارا سعادت تقوا را به من کرامت کن» و در روز عید نیز این دعا را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

حاج علی‌اکبری با اشاره به عید سعید غدیر گفت: دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر بدانیم. ان شاءالله مومنین این دهه را گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین است را دریافت کنیم. حج بیت الله الحرام انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آنها را در دعای یکدیگر سهیم کند.

خطیب نماز عید سعید قربان در رابطه با عفاف و حجاب بیان کرد: در زمینه عفاف و حجاب که گره خورده به هویت، خانواده و ایمان است و قوانین لازم موجود است و اجرای کامل این قانون با همت و همراهی مسئولین مطالبه جدی ما است. نهادها، مسئولیت اول را در این زمینه دارند و ما نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی داریم.

حاج علی اکبری با تاکید تقویت اجتماعات ایمانی افزود: تقویت اجتماعات ایمانی یکی از بهترین راه‌های حفظ ایمان و حجاب و عفاف از آن جمله است و بانوان محجبه ما باید با حضور در اجتماعات ایمانی گوناگون با این پرچم حضور پیدا کنند. این حضور به لطف پروردگار کمک کننده است و برای حفظ ارزش‌ها توجه به این امر بسیار کمک کننده است.

وی تصریح کرد: پروردگارا قسمت می‌دهیم به محمد و آل محمد (ص) که در این روز عزیز ما را از خشم و غضب خود در امان قرار دهی. پروردگارا از تو هدایت می‌خواهیم و برای تحقق آرمان‌های بزرگ الهی و اسلامی کمک می‌خواهیم و ما را یاری کن. پروردگارا به ما رحم کن و از همه دشمنان خود حفظ کن. ما از تو روزی می‌خواهیم، ما را در برابر دشمنان قدار، مقاومت و پایداری بیشتر مرحمت فرمایی. مشکلات و گرفتاری‌ها را به لطف و کرم خود و به دست جوانان مومن و انقلابی مرتفع فرما.