شهر خبر

یک سازمان حقوقی :

ائتلاف متجاوز سعودی به دنبال محو میراث فرهنگی و تاریخی یمن است

ائتلاف متجاوز سعودی به دنبال محو میراث فرهنگی و تاریخی یمن است

یک سازمان حقوقی اعلام کرد که هدف ائتلاف متجاوز سعودی از حمله به آثار تاریخی و اماکن باستانی از بین بردن میراث فرهنگی و اسلامی و هویت دینی مردم یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سازمان حقوقی، توسعه و میراث انسانی «تهامه» یمن در واکنش به تخریب یک مسجد تاریخی در استان الحدیده، تاکید کرد که هدف ائتلاف متجاوز سعودی از حمله به آثار تاریخی و اماکن باستانی از بین بردن میراث فرهنگی و اسلامی و هویت دینی مردم یمن است.

سازمان حقوقی مذکور اقدام عناصر تکفیری وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در تخریب مسجد تاریخی النور در استان الحدیده را محکوم و اعلام کرد که این جنایت نیز به کارنامه سیاه ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن در تخریب آثار تاریخی و اسلامی در یمن اضافه شد.

این سازمان خواستار محکومیت این جنایت از سوی نهادهای بین المللی و حمایت از مساجد و آثار تاریخی در معرض تخریب توسط کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران وابسته به آنها شد.

سازمان اوقاف یمن روز گذشته اعلام کرد که عناصر تروریستی – تکفیری القاعده بخش‌هایی از یک مسجد تاریخی را در منطقه الخوخه استان الحدیده تخریب کردند.

سازمان اوقاف یمن در بیانیه‌ای با بیان اینکه قدمت این مسجد تاریخی به ۷۰۰ سال پیش می‌رسد، افزود: یک ماه و نیم پیش نیز این مسجد مورد حمله مشابه واقع شد.