شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تجهیزات

تاثیر ماشین‌آلات فرسوده صنایع در افزایش مصرف برق/ صنعت و کشاورزی عمده‌ترین مصرف‌کنندگان هستند

تاثیر ماشین‌آلات فرسوده صنایع در افزایش مصرف برق/ صنعت و کشاورزی عمده‌ترین مصرف‌کنندگان هستند

تهران- ایرنا- یک کارشناس صنعت برق گفت: بخش صنعت و کشاورزی به دلیل داشتن تجهیزات فرسوده به مصرف‌کنندگان عمده برق در کشور تبدیل شده‌اند.

«سیروس حیدری نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بسیاری از تجهیزات صنعتی کشور به‌روز نشده و همچنان از فنّاوری‌های قدیمی استفاده می‌کنند؛ همین امر سبب شده این صنعت برق بیشتری را برای تولید محصولات استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از چاه‌های کشاورزی از پمپ‌های قدیمی استفاده می‌کنند و این موضوع هم به بیشتر شدن مصرف برق توسط بخش کشاورزی دامن زده است.

این کارشناس صنعت نیروگاهی کشور گفت: علاوه بر این بخش‌های صنعت و کشاورزی همواره از حمایت‌های خیلی خوب دولتی برخوردار بوده، به‌گونه‌ای که این حمایت‌ها منجر به برخورداری آنها از برق تقریباً رایگان شده است.

حیدری نژاد ادامه داد: این حمایت‌های خیلی خوب سبب شده بخش صنعت و کشاورزی تبدیل به عمده‌ترین مصرف‌کنندگان برق در کشور شوند.

وی بیان کرد: اکنون و باتوجه‌به شرایط تأمین برق نیاز است، تعرفه‌های برق برای این دو بخش به‌طور جدی اصلاح شود تا آنها ترغیب به اصلاح شده و از تجهیزاتی برخوردار شوند که برق کمتری را نیاز داشته باشد.

این کارشناس صنعت برق گفت: صنایع بزرگ کشور همچنان وابسته به برق ارزان شبکه سراسری هستند و هیچ برنامه‌ای برای قطع این وابستگی تاکنون تدوین نشده بود.

حیدری نژاد ادامه داد: در دولت سیزدهم این عزم جدی ایجاد شده تا صنایع برای تأمین برق موردنیاز خود اقدام به احداث نیروگاه کنند که تداوم این روند می‌تواند بهبود کلی در وضعیت تأمین برق شبکه سراسری ایجاد کند.

وی اضافه کرد: اکنون مردم سهم خود را در استفاده از تجهیزات کم‌مصرف و استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف کم‌کم به انجام می‌رسانند و تلاش بیشتری دارند تا الگوی مصرف را به‌خوبی رعایت کنند.

این کارشناس صنعت برق خاطرنشان کرد: بخش صنعت و کشاورزی نیز باید توجه بیشتری به رعایت الگوی مصرف داشته باشند و در این میان اصلاح تعرفه این دو بخش کمک بیشتری به رعایت الگوی مصرف خواهد کرد.