شهرخبر

حقوق بازنشستگان| واریز حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان

خبر مهم رییس جمهور برای بازنشستگان | تغییرات رقم حقوق بازنشستگان در تیرماه

حاجی دلیگانی با اشاره به مصوبه دولت برای تعیین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: این مصوبه دارای مشکلاتی از لحاظ مغایرت با قانون دارد که هیئت تطبیق و بررسی در مجلس در حال بررسی آن است و به زودی اعلام می شود.

خبر مهم رییس جمهور برای بازنشستگان | تغییرات رقم حقوق بازنشستگان در تیرماه

به گزارش سلام نو، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص حقوق بازنشستگان از وجود برخی مشکلات در مصوبه افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان گفت: مسئله‌ی افزایش ده درصدیِ  حقوق بازنشستگان در هیئت تطبیق و بررسی مجلس شورای اسلامی بررسی شد و در مرحله نخستِ بررسی ها، مصوبه هیئت وزیران در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان ابهامات و مغایرت‌های قانونی داشت که بر اساس روال قانونی، آن مصوبه به هیئت دولت بازگشت داده است. دولت مجددا توضیحاتی را ارائه داده است و در حال حاضر این توضیحات در هیئت تطبیق در حال بررسی است تا مشخص شود توضیحات دولت قانع کننده است یا خیر.

حاجی دلیگانی با تصریح بر این مسئله که بررسی حقوق بازنشستگان به عموم مجلس ارتباطی ندارد، گفت: تصمیم گیر در این رابطه دولت است؛ هر چند تعیین مغایرت یاعدم مغایرت تصمیم بر عهده رئیس مجلس شورای اسلامی است. اگر توضیحات دولت قانع کننده نباشد، طبیعتا این مصوبه توسط رئیس مجلس مغایر قانون اعلام می‌شود. / ایلنا

حاجی دلیگانی