شهر خبر

نیویورک تایمز:

غرب قادر نیست سطح کنونی حمایت از اوکراین را در طولانی مدت حفظ کند

غرب قادر نیست سطح کنونی حمایت از اوکراین را در طولانی مدت حفظ کند

یک روزنامه آمریکایی نوشت که ایالات متحده و متحدانش احتمالا قادر نباشند سطح کنونی حمایت از اوکراین را به مدت طولانی حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز معتقد است که ایالات متحده آمریکا و متحدانش احتمالاً نتوانند به مدت طولانی به حمایت از اوکراین در سطح کنونی ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، نیویورک تایمز افزود: رئیس جمهور بایدن نسبت به حمایت از اوکراین هرچقدر طول بکشد متعهد شده اما نه او و نه هیچکس دیگر نمی تواند مدت زمان یا اینکه ایالات متحده و متحدانش تا چه زمان می توانند بدون دخالت نظامی مستقیم به این کار ادامه دهند را مشخص نماید.

در ادامه این گزارش آمده است: با وجود اینکه ایالات متحده مبلغ ۵۴ میلیارد دلار کمک های نظامی و غیره ارائه داده اما مسئولان اذعان دارند که ذخایر سلاح های آمریکا و اروپا در یک مرحله تمام خواهد شد.

به نوشته نیویورک تایمز، مسئولان و تحلیلگران می گویند که حفظ سطح کنونی حمایت مالی از اوکراین دشوار خواهد بود.

نیویورک تایمز افزود: طبق برآوردها کمک نظامی که کنگره با آن موافقت کرده می تواند تا چهار ماهه دوم سال آینده ادامه داشته باشد اما سوال اینجاست که تا چه زمانی ممکن است روند کنونی انتقال تسلیحات و مهمات بدون اینکه به آمادگی نظامی آمریکا لطمه وارد شود ادامه داشته باشد.

این در حالی است که روسیه پیش از این به کشورهای ناتو درباره ارائه تسلیحات به اوکراین هشدار داده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که هرگونه محموله تسلیحات ارسالی به اوکراین هدفی مشروع برای روسیه خواهد بود.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورها ناتو با تجهیز اوکراین به جنگ افزارهای نظامی با آتش بازی می کنند.