شهر خبر

سفیر روسیه:

آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم

آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم

سفیر روسیه در لبنان با تاکید بر عمق روابط مستحکم میان مسکو و بیروت، گفت که آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «الکساندر روداکوف» سفیر روسیه در لبنان با بیان اینکه آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم، افزود: لبنان تبدیل به موطن مهاجران روس شده است.

وی اظهار داشت: روسیه از حمایت‌های لبنان از اقدامات مسکو در عرصه بین المللی قدردانی می‌کند؛ چرا که این حمایت‌ها در زمان مهم و سرنوشت سازی صورت می‌گیرد.

روداکوف با تاکید بر اینکه غرب به جای شراکت راهبردی روش دیکته و استبداد را در تحمیل اراده خود در پیش گرفته است، افزود: کشورهای عضو ناتو فعالیت‌های متجاوزانه خود را تشدید می‌کنند و در وهله اول روسیه و هر کشوری که سیاست مستقل و آزاد در پیش بگیرد و هر ملتی که بخواهد بر اساس ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و دینی خود زندگی کند را هدف قرار می‌دهند.

سفیر روسیه در لبنان ادامه داد: سرنوشت جهان به بحران اوکراین گره خورده است، چرا که گسترش نئونازیسم در اوکراین، فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک نظامی آمریکا، مقاصد کی یف برای به دست آوردن سلاح اتمی و پیوستن به ناتو، تهدیدهای جهانی بسیاری را به وجود آورده است.

وی با اعلام اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به عنوان یک پاسخ اضطراری و اقدام ناشی از جبر بوده است، تأکید کرد، پس از آزادسازی کامل لوهانسک و بخشی از دونتسک، زندگی عادی در این مناطق جریان پیدا می‌کند.

این دیپلمات روس با بیان اینکه روسیه در صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین، مانع تراشی نمی‌کند، گفت که مسکو در صورت لغو تحریم‌های غرب، آماده است که میلیون‌ها تن غلات را صادر و از دوستان لبنانی خود حمایت کند.

وی ادامه داد: کمیته بین دولتی همکاری‌های تجاری و اقتصادی روسیه و لبنان در حال بررسی چشم اندازهای فعال سازی مشارکت ما در زمینه‌های انرژی، پزشکی، کشاورزی، حمل و نقل، گمرک و فناوری اطلاعات است و تسهیلات لازم در اختیار دانشجویان لبنانی که در حال تحصیل در اوکراین بودند برای ادامه تحصیل خود در روسیه قرار می‌گیرد.