شهر خبر

سازمان ملل:

کوچاندن اجباری فلسطینیان جنایت جنگی است

کوچاندن اجباری فلسطینیان جنایت جنگی است

سازمان ملل متحد ضمن مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان از منطقه ای در کرانه باختری، اعلام کرد که این اقدام جنایت جنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، سازمان ملل متحد ضمن مخالفت مجدد با عملیات کوچاندن اجباری فلسطینیان از منطقه «مسافر یطا» الخلیل واقع در کرانه باختری، این اقدام رژیم صهیونیستی را به مثابه جنایت جنگی دانست.

همزمان با واکنش سازمان ملل متحد به این اقدام رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای مخالف خود با اخراج فلسطینیان از مسافر یطا در الخلیل را اعلام کرد.

سازمان ملل متحد هشدار داد که سیاست کوچاندن اجباری از منطقه مذکور، نقض آشکار کنوانسیون چهارم ژنو و به منزله جنایت جنگی است و طبق قوانین حقوق بین الملل بشردوستانه هر گونه کوچ اجباری شهروندان فلسطینی از اراضی اشغالی یا سایر مناطق ممنوع است و مسئولان رژیم صهیونیستی باید از اقدامات ظالمانه از جمله تخلیه و کوچ اجباری، تخریب منازل و انجام رزمایش در مناطق مسکونی دست بردارند.

سازمان ملل در بیانیه‌ای ادامه داد: عملیات کوچاندن اجباری فلسطینیان و شهرک سازی منجر به تغییر ماهیت و بافت جمعیتی سرزمین فلسطین طی ۵۵ سال اشغالگری شده است و این اقدام با حقوق بین الملل و قطعنامه‌های الزام آور شورای امنیت در تناقض است.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: ۲۱۵ خانواده فلسطینی ساکن منطقه مسافر یطا متشکل از هزار و ۱۵۰ نفر که ۵۶۹ نفر از آنها کودک هستند، در معرض تخریب منازل خود و خشونت از جانب شهرک نشینان صهیونیست قرار دارند.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز اخراج فلسطینان از محل سکونت خود و انجام رزمایش نظامی در محل سکونت آنها را اقدامی غیر قانونی دانست و گفت: تنها با تصمیم سیاسی مسئولان اسرائیل اخراج فلسطینیان از محل سکونت خود متوقف می‌شود.