شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب#آتش

تفاوت زیاد آخرین کتاب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) با سریال آن

جورج آر آر مارتین (George R.R. Martin) روی آخرین کتاب از بازی تاج و تخت (Game of Thrones) کار می‌کند تا سری نغمه آتش و یخ (A Song of Ice and Fire) را برای همیشه به پایان برساند.

تفاوت زیاد آخرین کتاب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) با سریال آن

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، مارتین در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده که داستان کتاب او بیشتر و بیشتر از سریال فاصله گرفته است. طرفداران نگران این هستند که داستان بادهای زمستانی (The Winds of Winter) شبیه به فصل‌های پایانی سریال باشد. از ابتدا تفاوت‌های قابل توجهی بین سریال و کتاب‌های مارتین وجود داشت، اما نمی‌توان احتمال پایانی مشابه را رد کرد.

سوال دیگری که به خصوص پس از پایان بازی تاج و تخت از من پرسیده می‌شود این است که آیا A Song of Ice and Fire به همین منوال تمام می‌شود یا خیر. یک معمار می‌تواند پاسخی کوتاه، مختصر و ساده به این سوال بدهد، اما من بیشتر یک باغبان هستم. داستان‌های من با نوشتن رشد و تکامل می‌یابند و تغییر می‌کنند. 

هدف من به طور کلی مشخص است، سال‌ها و شاید دهه‌هاست که مقصد نهایی و ست‌پیس‌های بزرگ در ذهنم خانه کرده‌اند. جزئیات داستان از اهمیت زیادی برخوردار هستند. با این حال گاهی با سرازیر شدن کلمات، زمین زیر پایم تغییر می‌کند.

دو شخصیت سریال بازی تاج و تخت

آنچه اخیرا متوجه شده‌ام این است که باغبانیم من را بیشتر و بیشتر از سریال تلویزیونی دور می‌کند. برخی از اتفاقات سریال بازی تاج و تخت را در The Winds of Winter نیز خواهید دید (البته شاید به روش کاملا یکسانی نباشند)، اما بسیاری از موارد دیگر کاملا متفاوت خواهند بود.

پنجمین کتاب از این سری به نام Dance With Dragons در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است و طرفداران بیش از یک دهه منتظر کتاب آخر بوده‌اند. با این وجود هنوز تاریخ انتشار بادهای زمستانی مشخص نیست و باید چند سال دیگر نیز منتظر بمانیم.