شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#نرخ تورم#مجلس

اخذ مالیات عادلانه از طریق سامانه مودیان/ تاثیر هوشمندسازی مالیات ستانی در کاهش نرخ تورم

اخذ مالیات عادلانه از طریق سامانه مودیان/ تاثیر هوشمندسازی مالیات ستانی در کاهش نرخ تورم

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سامانه مودیان در صورت اجرای صحیح، به کاهش فرار مالیاتی و اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها کمک خواهد کرد و با افزایش درآمدهای مالیاتی حاصل از کاهش فرار مالیاتی، تا حدودی می‌تواند در کنترل تورم اثر گذار باشد.

«حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درمورد بهره‌برداری از سامانه مودیان مالیاتی و روش جدید برای اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها اظهار کرد: معتقدم فرار مالیاتی باید ریشه‌کن شود، زیرا فرار مالیاتی مساوی با مافیا و عدم شفافیت لازم است. درواقع فرار مالیاتی به معنی اجحاف و ظلم به حق‌وحقوق مردم است.

وی افزود: مهم نفس موضوع سامانه مودیان مالیاتی و اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها است. معتقدم موضوع سامانه مودیان مالیاتی در راستای عادلانه‌تر کردن اخذ مالیات و مرتبط با آن است. این سامانه در صورت اجرای صحیح، به کاهش فرار مالیاتی و اخذ عادلانه‌تر مالیات‌ها کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درمورد میزان اثرگذاری این سامانه برای کنترل تورم و افزایش درآمدهای دولت، گفت: با افزایش درآمدهای مالیاتی حاصل از کاهش فرار مالیاتی، سامانه مودیان به تورم کمک می‌کند و جلوی هدررفت‌ها گرفته می‌شود. سامانه مودیان تا حدودی تورم را کنترل خواهد کرد.