شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#تهران#بورس تهران

بورس هفته را با افت شاخص آغاز کرد

بورس هفته را با افت شاخص آغاز کرد

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۱۸ تیرماه) با چهار هزار و ۹۴ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۹۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۱۹۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۸ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با بیش از چهار هزار و ۹۴ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۸ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۶۸۸ واحد کاهش به ۴۱۵ هزار و ۸۳۰ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۶۳۷ واحد افت به ۲۵۳ هزار و ۲۱۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۵۴۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۹ هزار و ۶۴۵ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۴۶۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۴۶ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۰۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۵۹ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۸۹ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۴ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۸۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۶۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۹۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۶۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، آلومراد (فمراد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۶ میلیون و ۸۵۹ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۹۱ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۴۵ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۷۲۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۵ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۵ هزار و ۵۸۵ نوبت بود.

نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی مارون  (مارون)، گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک)، بانک دی (دی) و بین المللی ساروج بوشهر (ساروج) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه سامان (بساما)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.