شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه#سال جاری

از مهرماه سال جاری صورت می‌گیرد؛

توضیحات علی زندوکیلی درباره ثبت رشته دانشگاهی «آواز تلفیقی»

توضیحات علی زندوکیلی درباره ثبت رشته دانشگاهی «آواز تلفیقی»

علی زندوکیلی خواننده موسیقی ایرانی از ثبت رشته «آواز تلفیقی» در دانشگاه علمی کاربردی و افزوده شدن آن به مجموعه رشته‌های تحصیلی مهرماه سال جاری این مجموعه آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای علی زند وکیلی، بنا به اعلام مدیران دانشگاه علی کاربردی و پس از ثبت رشته «آواز تلفیقی» در دفترچه‌های این مراکز، از مهر ماه سال ۱۴۰۱ رشته «آواز تلفیقی» به رشته‌های تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی افزوده شد.

علی زندوکیلی در این زمینه توضیح داد: من بیش از ۱۳ سال است که در دانشگاه و آموزشگاه و موسسه خودم سابقه تدریس دارم و در این مدت تحقیقات و مطالعات زیادی را نیز در حوزه موسیقی و آواز داشتم. همان گونه که دانش و تعریف درستی از موسیقی تلفیقی در ایران وجود ندارد به نظر می‌رسد «آواز تلفیقی» نیز بسیار مهجور مانده است. همین باعث شد پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق، طرحی را به نام «نُت آوا» به رشته تحریر در بیاورم. در این طرح تلاش شده که آموزش‌هایی به هنرجویان این حوزه از موسیقی داده شود و آنها علاوه بر آموزش ساز، ریتم، سلفژ در ده اپیزود بتواند مختصات آواز تلفیقی را نیز بیاموزد.

خواننده قطعه پرطرفدار «لالایی» خاطر نشان کرد: من از سال ۹۳ تدریس در واحد ۴۶ دانشگاه علمی کاربردی را تجربه کرده‌ام به همین منظور تصمیم گرفتم تا موضوع را با مدیران این مرکز مطرح کنم. از سوی دیگر چند سالی هم هست که آواز کلاسیک حذف شده و همه علاقمندان به خوانندگی باید در رشته آواز ایرانی تحصیل کنند. در این چارچوب من با ارائه طرح «نت آوا» به سازمان سنجش، در جلسه دفاع و توضیح آن هم شرکت کردم و توانستم نظر مثبت بسیاری از اساتید و بزرگان این عرصه در حوزه آموزش را جلب کنم و خوشحالم که از هفته گذشته این رشته جدید در قالب «آواز تلفیقی» در دفترچه‌های دانشگاه علمی و کاربردی درج شده و از مهرماه سال ۱۴۰۱ علاقمندان می‌توانند در این رشته آموزش ببینند.

علی زندوکیلی در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: من همواره در مقوله آموزش، دغدغه‌های فراوانی داشتم و دوست دارم بتوانم قدمی بسیار کوچک حتی برای علاقمندان به این هنر بردارم. خداوند را شاکرم که کمک کرد که بتوانم با «نت آوا» به میزانی که در توانم هست برای علاقمندان به این عرصه قدمی بردارم. در نگاشتن سرفصل این طرح، بزرگوارانی همچون علی مومنیان، مسعود پیروی و مهدی قاسمی و آرام پارسا همراهانی بودند که با شور و عشق در کنارم بودند و از آنها ممنونم.

علاقمندان به تحصیل در این رشته پس از قبولی در آزمون ابتدایی، در آزمون حضوری که با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود، شرکت خواهند نمود تا پذیرفته شدگان نهایی این رشته معرفی شوند.