شهر خبر

نمایشگاه نقاشی‌خط «مه نوشته‌ها» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی‌خط «مه نوشته‌ها» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی خط «مه نوشته ها» شامل آثاری از مرضیه معماریان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه نقاشی‌خط «مه نوشته‌ها» با ایده برگرفته از طبیعت و اشعار زیبا کاری از مرضیه معماریان با حضور برخی هنرمندان از جمله جواد بختیاری نقاش و خطاط، علاقه‌مندان به این حوزه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

مرضیه معماریان خالق این آثار جدید جمعه شب ۱۷ تیر، در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: «مه نوشته» اولین نمایشگاه انفرادی است که با ۲۲ اثر به صورت نمایشگاه نقاشی‌خط در سالن شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران از ۱۷ تا ۲۴ تیر ۱۴۰۱ برپا شده و هر روز میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر و هنرمندان خواهد بود.

این هنرمند در ادامه با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری روی کار هنری به نسبت هزینه و زمان و بستگی به دشواری کار و نوشته دارد که شاید برخی از کارها حتی یک ماه زمان برده باشد، یادآور شد: آثار موجود در این نمایشگاه از ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی گفت: تکنیکی که در آثار موجود در این نمایشگاه به کار برده شده جدید است اما هنوز اسمی برای آن در نظر نگرفته ام؛ همه کارها بر گرفته از طبیعت، اشعار عاشقانه و باران است. سعی شده رنگ هر نقاشی بر اساس کار انتخاب شود، به عنوان مثال قرمز همانطور که می‌دانید سمبل عشق است یا زرد نماد پاییز، برای همین کارها متفاوت و خاص شده است.

نخستین نمایشگاه نقاشی‌خط مرضیه معماریان به میزبانی فرهنگسرای نیاوران همه روزه از ۱۷ تا ۲۴ تیر ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.