شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#تیم ملی#بازیکنان

سعید آذری:

بازیکنان تیم ملی هیات رئیسه را قبول ندارند/ یک آدم بزرگ وسط بیاید

بازیکنان تیم ملی هیات رئیسه را قبول ندارند/ یک آدم بزرگ وسط بیاید

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال گفت: بازیکنان تیم ملی ما هیات رئیسه فعلی فدراسیون را قبول ندارند و باید یک آدم بزرگ برای حل مشکل فعلی وسط بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آذری درباره اوضاع آشفته تیم ملی فوتبال ایران و دو دستگی بین بازیکنان گفت: اینها برای من تعجب برانگیز نیست. حدود دو هفته پیش مصاحبه‌ای را درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی داشتم که این شرایط را پیش بینی کرده بودم. مشخص بود فوتبال ما به اینجا می‌کشد و روز به روز شرایطش بدتر می‌شود.

وی افزود: میرشاد ماجدی (سرپرست فدراسیون فوتبال) و اعضای هیات رئیسه باید سریع موضع خود را مشخص کنند. اگر قرار است اسکوچیچ سرمربی ما در جام جهانی باشد، موضع قاطع و مشخص فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در قالب یک بیانیه اعلام بشود و آب پاکی را روی دست عزیزان بریزند. اگر هم شخص دیگری مدنظر است الان باید تصمیم بگیریم. این مسائل در فوتبال ما بارها اتفاق افتاده است. سرگذشت «ایویچ» (سرمربی ایران پیش از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه) را فراموش نکنید. در فوتبالی که با استاندارد بین المللی اداره نمی‌شود، وقوع این اتفاقات قابل پیش بینی است. این دفعه دیگر این اتفاق به شکل بسیار، بسیار زشت و زننده رخ داده است که دو گروه از بازیکنان تیم ملی مقابل هم قرار می‌گیرند و به نوعی همدیگر را تکذیب می‌کنند.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال درباره حمایت ضعیف فدراسیون از اسکوچیچ به برنامه «تهران ورزشی» گفت: راحت حرف می زنم و شخصیت حقیقی آدم‌ها را در جایی که کار می‌کنند هدف قرار نمی‌دهم. به جز میرشاد ماجدی که خودش فوتبالیست و در هیات مدیره باشگاه استقلال بوده است، سایر اعضای هیات رئیسه به اندازه‌ای قوی نیستند که قاطعانه صحبت کنند. بازیکنان تیم ملی الان هیچکس را قبول ندارند.

آذری تاکید کرد: اینجا یک آدم بزرگ می‌خواهد که وسط میدان بیاید. بعد از آخرین باخت تیم ملی، وزیر ورزش هم با بازیکنان صحبت کرد و الان دیدیم شرایط بدتر می‌شود. این از عهده عزیزان در هیات رئیسه بر نمی‌آید. بعد از انتخاب شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفته بودم کار سخت ما از الان است تا جام جهانی است. عزیزی خادم گام اولیه را خوب برداشت اما نهایتاً مجمع او را عزل کرد.

وی یادآور شد: الان بچه‌های تیم ملی نیاز به یک آدم بزرگ دارند. بزرگترین آدم ورزش کشور با اینها جلسه بگذارد و بگوید اسکوچیچ سرمربی ما است. هرکسی با این شرایط مشکل دارد سرمربی در مورد ماندنش تصمیم می‌گیرد. اگر هم قرار است اسکوچیچ کار نکند با شرایط فعلی فدراسیون فوتبال سجادی باید عملاً به عنوان نفر اول ورزش مملکت حمایت همه جانبه را از ماجدی و سرمربی تیم ملی اعلام کند و این داستان را تمام کنیم. اگر این ماجرا چند روز دیگری طول بکشد عواقب وحشتناکی دارد.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال با طرح این سئوال که «قرار است در مرحله گروهی جام جهانی چه کار کنیم؟» گفت: صعود از مرحله گروهی جام جهانی و اینکه گفته شد در حضور ولز، انگلیس و آمریکا شانس صعود داریم بدترین انتظاری بود که ایجاد شده است. مسابقات سختی در پیش داریم و اگر این مطالبه مطرح شود، بار روانی آنقدر زیاد می‌شود که قول می‌دهم حتی یک امتیاز هم نگیریم.

آذری در پایان گفت: امیدوارم آدم‌های بزرگ آستین بالا بزنند. بچه‌های تیم ملی حاضر نیستند حرف کسانی که در فوتبال عملکرد قابل توجهی نداشتند را گوش کنند.