شهر خبر

اصولی: باید از پا در کفش دیگران کردن، دوری کنیم/ پوشاک تیم ملی پس از تایید فیفا رونمایی می‌شود

اصولی: باید از پا در کفش دیگران کردن، دوری کنیم/ پوشاک تیم ملی پس از تایید فیفا رونمایی می‌شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در مورد اختلاف ایجادشده بین بازیکنان تیم ملی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات پیش‌آمده و اختلاف بین بازیکنان تیم ملی اظهار داشت: برای کسانی ‌که در فضای رسانه‌ای با برخی اقدامات و پیام‌هایی که موثق نیست موضوعی را انتشار می‌دهند و این موضوع تبدیل به بحث اول فوتبال می‌شود، متأسفم.  به‌هرحال این اتفاق افتاده است، ولی فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه تنها مرجع تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی هستند. در این مورد سازوکاری تعریف شده است که از قبل هم بوده و آن استفاده از نظرات کمیته فنی و کارشناسان است.

وی ادامه داد: تا این لحظه جمع‌بندی و برآیند نظرات بر این است که تغییری اتفاق نیفتد، اما نظرات افراد بالاخره شنیده خواهد شد و مورد بحث قرار می‌گیرد. این بدان معنا نیست که وقتی شما نظری را می‌شنوید حتماً آن را پذیرفته‌اید یا اقدام کرده‌اید. مهمترین مسئله‌ای که برای ما قطعی است و به آن پایبند هستیم، آن است که هر کدام از تیم‌های ملی در بهترین شرایط در رویدادهای مختلف شرکت کنند تا تیم انسجام خوبی داشته باشد. درباره تیم ملی بزرگسالان و رویداد مهمی که پیش روست، مهمترین مسئله این است که تیم در بهترین شرایط حضور پیدا کند و نتایجی درخشان بگیرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: براساس همین موارد، تصمیماتی که می‌گیریم مبتنی بر دیدگاه‌های فنی، برآوردهای علمی، بررسی تهدیدها و فرصت‌ها و معایب و مزیت‌های هر انتخابی است که می‌خواهیم انجام بدهیم. حالا این انتخاب می‌تواند تغییر یا عدم تغییر باشد.  آنچه که الان در هیئت رئیسه به جمع‌بندی رسیدیم، تصمیم بر عدم تغییر است، اما اطلاعات و داده‌های‌مان را براساس دیدگاه‌های مختلف مدام به‌روز می‌کنیم، این کار را برای همه تیم‌های ملی‌مان انجام می‌دهیم تا بهترین تصمیمات را بگیریم. اینکه برخی این مسائل را به داخل تیم ملی می‌‌برند اصلاً حرفه‌ای نیست. در فوتبال چنین چیزی سابقه نداشته است و نمی‌تواند روی خوشی داشته باشد.

اصولی که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد:  از روز گذشته با تماس‌ها و گفت‌وگوهایی که انجام شد و مذاکراتی که صورت گرفت، این فضا مدیریت شد و ان‌شاءالله به این مسائل دامن زده نمی‌شود. همه ما خادم و سرباز تیم ملی هستیم و برای اینکه بتوانیم در این رقابت مهم نقش خودمان را ایفا کنیم هر کسی وظیفه خودش را باید به درستی انجام دهد. وظیفه عضو هیئت رئیسه، سرمربی تیم و بازیکنان معلوم است. برای اینکه یک چهره حرفه‌ای از خودمان در افکار عمومی و در تاریخ به جا بگذاریم، بهتر این است که هر کسی نقش خودش را به درستی ایفا کند. خیلی از ما در فضای بین‌المللی فعالیت داریم و در آن فضا مورد قضاوت قرار می‌گیریم که تا چه حد نقش‌مان را به درستی انجام دادیم. از مداخله در سایر نقش‌ها و در واقع پا در کفش دیگران کردن باید دوری کنیم. در فضایی شخصیت حرفه‌ای خودمان را شکل دادیم که موردپسند استانداردها و عرف معمول است.

وی در پاسخ به این سؤال که «اسپانسر البسه تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی 2022 انتخاب شده است؟»، گفت: در کمیسیون معاملات فدراسیون براساس امتیازها شرایط و مباحث مختلف، برای پوشاک تیم ملی به یک برند ایرانی رسیدیم. جمع‌بندی و صورتجلسه شده است و فکر می‌کنم امروز موضوع اعلام شود. شرکت «مجید» جمع‌بندی است که در کمیسیون معاملات نهایی و صورتجلسه شده است و فکر می‌کنم به این شرکت هم امروز توسط دبیرکل ابلاغ خواهد شد. ان‌شاءالله پک آن برای ارسال به فیفا و کسب تأییدیه نهایی ارسال می‌شود و در نهایت بحث رونمایی از پیراهن تیم ملی را هم انجام می‌دهیم. زمان آن در حال بررسی است و امیدوارم قبل از شروع ماه محرم بتوانیم در یک روز مناسب از لباس تیم ملی رونمایی کنیم.

 

انتهای پیام/