شهر خبر

المنار گزارش داد:

ادامه اختلافات میان عون و میقاتی درباره ترکیب کابینه جدید لبنان

ادامه اختلافات میان عون و میقاتی درباره ترکیب کابینه جدید لبنان

منابع لبنانی از ادامه اختلافات میان رئیس جمهور لبنان و نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در این کشور در ارتباط با ترکیب وزرای کابینه جدید خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار شامگاه گذشته (جمعه) در گزارشی اعلام کرد: هفته گذشته یک کانال ارتباط غیر مستقیم میان میشل عون رئیس جمهور لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید برقرار شده است.

بنابر این گزارش، با وجود برقراری این کانال روابط غیر مستقیم تغییری در اختلاف نظرات میان عون و میقاتی درباره اعضای کابینه ایجاد نشده است و اختلافات همچنان بر قوت خود باقی است.

بنابر اعلام منابع آگاه تاکنون تغییری در روند تشکیل دولت جدید در لبنان ایجاد نشده و دو طرف همچنان بر مواضع قبلی خود استوار هستند، مسأله‌ای که مانع تشکیل دولت جدید محسوب می‌شود.

گفتنی است در هفته گذشته در پی عملیات پهپادی مقاومت اسلامی حزب الله لبنان، نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت، مواضعی را علیه آن اتخاذ کرد و این اقدام را به ضرر موضع لبنان در مذاکرات دریایی توصیف کرد.

پس از این رخداد، منابع لبنانی از توبیخ غیر مستقیم میقاتی از سوی ریاست جمهوری لبنان خبر دادند. روزنامه الاخبار در این باره نوشت که میشل عون رئیس جمهور لبنان به میقاتی گوشزد کرده است که عملیات پهپادی حزب الله نه تنها به ضرر لبنان نیست، بلکه جایگاه لبنان در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی که با میانجیگری آمریکا برگزار می‌شود را تقویت می‌کند. این مساله البته چند روز بعد محقق شد و مقام رژیم صهیونیستی در پیامی که از سوی واشنگتن به بیروت مخابره شد، اعلام کردند که به مذاکرات متعهد هستند و تا زمان عدم توافق در این مساله استخراج گاز از میدان کاریش را آغاز نخواهند کرد.