شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#ارتش#روسیه#معاون وزیر

سرگئی ریابکوف؛

آمریکا مزدوران خارجی در اوکراین را مبارز جنگی می‌داند!

آمریکا مزدوران خارجی در اوکراین را مبارز جنگی می‌داند!

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که حضور مزدوران خارجی در کنار ارتش اوکراین، جدی‌ترین مسئله در روابط مسکو و واشنگتن است و گفت‌وگوهای دو کشور در این‌باره به شکست انجامیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد گفت‌وگوهای بین مسکو و واشنگتن، درباره مسئله مزدوران آمریکایی فعال در جنگ اوکراین، هیچ پیشروی نداشته است.

وی در این‌باره افزود: تا جایی که می‌دانم، گفت‌وگوها پیشرفتی نداشته. آمریکا پیش از این پیام‌ها و نشانه‌هایی را ارسال می‌کرد که بیشتر بر این تأکید داشتند مطابقه با کنوانسیون ژنو، این افراد (مزدوران) را باید مبارز جنگی در نظر گرفت و (بنابراین) قوانین و تعهدات در این کنوانسیون درباره آنها هم رعایت شود.

این دیپلمات ارشد دولت روسیه همچنین تأکید کرد شرایط حضور و فعالیت‌های مزدوران خارجی در کنار ملی‌گراهای تندرو و نیروهای مسلح اوکراین، یکی از مهمترین موضوع‌های جدی در روابط روسیه با آمریکا و دیگر کشورهای غربی است.

بنا بر گزارش‌ها با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی ضمن حمایت‌های نظامی و سیاسی و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، برای مقابله با پیشروی میدانی ارتش روسیه، مزدوران و عناصر تروریستی از مناطق مختلف را روانه اوکراین کردند.

رسانه‌های غربی و مقامات دولت اوکراین آشکارا به حضور نیروها و مزدوران خارجی در کنار ارتش اوکراین اذعان می‌کنند.

روزنامه واشنگتن‌پست اوایل خرداد با انتشار گزارشی درباره فرار مزدوران خارجی از جبهه شرقی اوکراین به علت کمبود تجهیزات نظامی برای مقابله با ارتش روسیه، به حضور مزدوران خارجی از آمریکا و دیگر کشورها در کنار ارتش اوکراین اعتراف کرد.

پیش از آن نیز پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن» از اعزام عناصر و گروه‌های افراطی در آمریکای شمالی و اروپا به خاک اوکراین خبر داده بود. چند هفته پس از آغاز عملیات روسیه، «دیمیتری کولبا»، وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین به ۲۰ هزار نفر رسیده است.