شهر خبر

یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

توصیه به سرمربی استقلال برای موفقیت/ کادر فنی جدید زمان می‌خواهد

توصیه به سرمربی استقلال برای موفقیت/ کادر فنی جدید زمان می‌خواهد

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال ابراز امیدواری کرد با فرصتی که به کادر فنی جدید این تیم داده می‌شود، آبی‌پوشان بتوانند موفقیت فصل گذشته را تکرار کنند.

عباس محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از قهرمانی که برای استقلال به دست آمد شرایط تیم مساعد نبود و هنوز هم تیم ترکیب کامل خود را به دست نیاورده است. البته در فوتبال ایران فرق بین بازیکنانی که بر روی نیمکت می‌نشینند و آنها که در زمین بازی می‌کنند تنها ۵ درصد است و نباید خیلی فکر کرد که تفاوت‌های زیادی بین نیمکت نشینان و بازیکنان داخل زمین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرمربی استقلال تازه به این تیم آمده و شناخت کاملی از فوتبال ما ندارد بنابراین نباید او را زود قضاوت کنیم، هواداران باید اجازه دهند ساپینتو با فوتبال ما آشناتر شده و تجربه کسب کند. اگر بخواهیم فشار زیادی به او بیاوریم به طور حتم تصمیم‌های غلطی خواهد گرفت بنابراین نیاز است هواداران صبور باشند، از سرمربی حمایت کنند تا او بتواند برنامه‌های خود را در استقلال پیاده کند.

هافبک پیشین استقلال در مورد عملکرد مدیریت این باشگاه هم گفت: سال گذشته مسئولان باشگاه آرامش را به تیم آوردند کم مصاحبه کردند و سعی کردند تنها تمرکزشان روی موفقیت تیم باشد. به طور حتم امسال همان‌ها به دنبال چنین شرایطی هستند اما با تغییراتی که در استقلال صورت گرفت و سکوت مدیران استقلال نگرانی هواداران بیشتر شد. به اعتقاد من مدیران استقلال باید این روزها هوشمندانه عمل کنند، از تجربیات گذشته خود استفاده کرده و برای برطرف کردن نقاط ضعف تیم بهترین‌ها را از لحاظ فنی جذب کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است تا کادر فنی جدید در استقلال موفق باشد، گفت: یکی از حسن‌های سرمربی جدید استقلال این است که زبان فارسی را متوجه نمی‌شود و این مترجم است که باید اخبار را به او انتقال دهد. بنابراین بهتر است مترجم آرامش را به او انتقال دهد، او نقش تعیین کننده ای در مسائل روانی سرمربی دارد. ساپینتو فقط در تیم الفاتح عربستان کار کرده و شناخت کاملی از فوتبال آسیا ندارد شاید از کی روش هم اطلاعاتی گرفته باشد اما اعتقاد دارم فاکتور اصلی موفقیت او آرامش، صبوری و تمرکز بر روی تمرینات و بازی هاست. اگر او این سه موضوع را رعایت کند به طور حتم موفق خواهد شد.