شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قانون اساسی#رئیس جمهور#جدید

اذعان رئیس جمهور تونس به اشتباهات در پیش نویس قانون اساسی

اذعان رئیس جمهور تونس به اشتباهات در پیش نویس قانون اساسی

رئیس جمهور تونس به وجود برخی اشتباهات در پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور که قرار است به مورد همه پرسی گذاشته شود، اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس به وجود اشتباهات در پیش نویس قانون اساسی جدید این کشور که قرار است به همه پرسی گذاشته شود، اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، قیس سعید در سخنانی به مناسبت عید قربان گفت: برخی اشتباهات به پیش نویس قانون اساسی مورد انتشار راه یافته و باید مورد اصلاح قرار گیرد و این امر امروز اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: برخی از این اشتباهات به شکل و برخی دیگر به ترتیب مربوط می‌شود.

قیس سعید در واکنش به انتقادات اخیر در تونس پیرامون قانون اساسی گفت که برخی از این انتقادات با انگیزه‌های سیاسی و ائتلاف‌هایی که بر کسی پوشیده نیست صورت می گرد

سعید در واکنش به انتقاداتی که می‌گوید پیش نویس قانون اساسی زمینه ساز دیکتاتوری می‌شود افزود: برخی از استبداد و دیکتاتوری حرف می‌زنند در حالی که در امنیت هستند و با تمام آزادی فعالیت می‌کنند و مورد هیچ محدودیتی قرار نگرفته اند.

رئیس جمهور تونس ادامه داد: استبداد برای همیشه رفته است و به هیچ وجه به متن قانون اساسی یا هر متن قانونی دیگر بازنخواهد گشت. مردمی که برای آزادی شهید دادند از آن حفاظت خواهند کرد.