شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#استقلال#جمعه#وزارت#چین#وزارت دفاع

ارتش چین: آماده خنثی کردن توطئه «استقلال تایوان» هستیم

ارتش چین: آماده خنثی کردن توطئه «استقلال تایوان» هستیم

وزارت دفاع چین روز جمعه تاکید کرد که این کشور آمادگی کامل برای خنثی کردن مداخله‌های خارجی توطئه جدایی طلبانه استقلال تایوان را دارد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع چین روز جمعه اعلام کرد که این کشور آمادگی رزمی کامل خود را برای توقف تلاش نیروهای خارجی در خصوص دستیابی به آن چیزی که استقلال تایوان نامیده می‌شود، حفظ می‌کند.

وزارت دفاع چین در بیانیه خود اضافه کرد: «نیروهای ارتش خلق چین آمادگی نظامی کامل خود را حفظ کرده و قادر به مبارزه در هر زمانی هستند و تمامی اقدامات لازم برای خنثی کردن مداخله‌های خارجی توطئه جدایی طلبانه "استقلال تایوان" است و قاطعانه از تمامیت ارضی و حق حاکمیت تایوان چین حمایت خواهد کرد».

پیشتر نیز سرهنگ «شی یی» سخنگوی ارتش چین روز جمعه گفت که ارتش این کشور رزمایش‌های نظامی مختلفی را در نزدیکی تایوان انجام داده است.

وی که این سخنان را طی یک بیانیه مطرح می‌کرد، گفت: «فرماندهی شرقی ارتش آزادی بخش چین، اخیرا رزمایش‌های نظامی در دریا و هوا و در اطراف جزیره تایوان انجام داده است».

این مقام نظامی چین اضافه کرد: «آمریکا اخیرا گام‌های مستمری در حمایت از نیروهای جدایی طلب تایوان که حامی استقلال تایوان هستند، انجام داده است که این اقدامات قطعا بیهوده بوده و تنها به صلح در تنگه تایوان آسیب زده و تنش‌های منطقه‌ای را تشدید خواهد بخشید».

وی اضافه کرد: «ارتش چین آماده دفاع از امنیت و حق حاکمیت ملی و همچنین صلح و ثبات منطقه‌ای است».

این در حالی است که سفر یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به تایوان خشم چین را به همراه داشته است. 

از سوی دیگر، وزارت دفاع تایوان تأیید کرد که هواپیماهای نظامی چین امروز «در اقدامی تحریک‌آمیز به‌طور عامدانه از خط حائل در تنگه تایوان عبور کردند که آسیبی جدی به صلح و ثبات منطقه محسوب می‌شود».

یک مقام تایوانی در این‌باره به رویترز گفت، هواپیماهای چینی به‌ندرت از این منطقه حائل غیر رسمی و به ویژه از جانب شمال غرب آن عبور می‌کنند. این هواپیماها مستقیماً از این خط حائل عبور کرده و عملیات‌های تاکتیکی را به نمایش گذاشتند. در مقابل جنگنده‌های تایوانی این هواپیماها را رهگیری کردند.

منبع: فارس