شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

نخستین تصویر تمام‌رنگی از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد | نمایی غیرمنتظره و عمیق از کیهان

ناسا با انتشار یک عکس جدید مسحورکننده، توانایی‌های تلسکوپ جیمز وب را به نمایش گذاشت.

جیمز وب

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این فقط یک تصویر آزمایشی است؛ پس تصور کنید عکس‌های اصلی و واقعی تا چه اندازه می‌توانند چشمگیر و خیره‌کننده باشند.

پس از میلیاردها دلار هزینه و سال‌ها تاخیر، قوی‌ترین تلسکوپی که تاکنون به فضا پرتاب شده،  سرانجام آماده است تا عضلات خود را خم کند.

در کمتر از یک هفته ناسا، نخستین تصاویر تمام رنگی را فاش خواهد کرد، اما در حال حاضر، ستاره‌شناسان با یک تصویر آزمایشی سر ما را گرم کرده‌اند!

این یک «نمای غیر منتظره و عمیق از کیهان» را نشان می‌دهد.

به گفته کارشناسان در حقیقت، این یکی از عمیق ترین تصاویری است که تا کنون از کیهان گرفته شده است. ۷۲ نوردهی عظیم در طول ۳۲ ساعت برای شکل دادن به عکس خیره‌کننده استفاده شد.

حتی ستارگان درخشان و سنبله‌های پراش مشخص آنها را می‌توان به وضوح به دلیل فناوری پیشرفته جیمز وب تشخیص داد.

نیل رولندز که بخشی از این پروژه بزرگ است، توضیح داد: «با دستیابی تلسکوپ وب به کیفیت تصویر بهتر از حد انتظار، در اوایل راه‌اندازی، ما عمدا راهنماها را با مقدار کمی از تمرکز خارج کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها الزامات عملکرد خود را برآورده می‌کنند.»

او ادامه داد: «وقتی این تصویر گرفته شد، از اینکه به وضوح تمام ساختارهای دقیق در این کهکشان‌های کم‌نور را دیدم هیجان‌زده شدم.»

این عکس در ابتدا در ماه مه توسط حسگر هدایت خوب وب (FGS) گرفته شد، اما اکنون به تازگی منتشر شده است. در ۱۲ ژوئیه، ناسا یک عکس تمام رنگی را منتشر خواهد کرد که عمیق‌ترین تصویر ثبت شده از کیهان خواهد بود.