شهر خبر

طی اقدامات جدید برضد مسکو؛

کانادا سخنگوی وزارت خارجه و رسانه های روسیه را تحریم کرد

کانادا سخنگوی وزارت خارجه و رسانه های روسیه را تحریم کرد

دولت کانادا در ادامه تحریم های خود برضد مقامات، سازمان ها و کالاهای روسی، امروز جمعه سخنگوی وزارت خارجه، رسانه ها و همچنین طلای روسیه و محصولات مشتق آن را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، دولت کانادا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه را مورد تحریم قرار داد.

همچنین این کشور در گسترش اقدامات محدودکننده خود برضد روسیه، ۲۹ روزنامه‌نگار و ۱۵ سازمان روسی از جمله رسانه های خبری مانند خبرگزاری «اسپوتنیک»، «تاس» و شبکه خبری «راشاتودی » و همچنین تعدادی دیگر از رسانه‌های روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

طبق بیانیه دولت کانادا در این باره، محدودیت‌های جدید به منظور مبارزه با «کارزار پخش اطلاعات نادرست کرملین اعمال می‌شود».

همچنین اتاوا ممنوعیت هایی را نیز بر واردات طلا و برخی محصولات مشتق از آن اعمال کرد.

در بیانیه دولت کانادا در این رابطه آمده است: دولت کانادا واردات برخی از اقلام ساخته شده از طلای روسیه را ممنوع می کند و این محصولات را از بازارهای رسمی بین المللی دور نگه می دارد و توانایی روسیه را برای به دست آوردن بودجه برای جنگ محدود می کند.

کانادا پیشتر نیز تحریم های متعدد بر بخش های نظامی، مالی، بانکی و همچنین مقامات روسی اعمال کرده بود. مسکو نیز متقابلا مقامات و بخش های مختلف کانادا را تحریم کرده است.

پیشتر سفیر مسکو در کانادا اعلام کرده بود که تحریم های اتاوا بیشتر جنبه نمادین و نمایشی دارند و عملا قادر به اثرگذاری بر اقتصاد یا دیگر بخش های روسیه نیستند.

وی با «غیردوستانه و خصمانه» خواندن تحریم های اتاوا برضد مسکو گفته بود که روابط تجاری و اقتصادی بین کانادا و روسیه به طول کامل تخریب شده است.

دولت اتاوا همراستا با آمریکا و دیگر متحدان غربی، روسیه را به بهانه عملیات نظامی اش در اوکراین مشمول اعمال این تحریم ها قرار داده اند.