شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#حوزه#تحریم‌ها

رئیسی: در دکترین نظامی ما، سلاح هسته ‎ای جایی ندارد/ هدف دولت مبارزه شبانه روزی با فساد است

رئیسی: در دکترین نظامی ما، سلاح هسته ‎ای جایی ندارد/ هدف دولت مبارزه شبانه روزی با فساد است
بیشترین تحریم‌ها را در حوزه هسته‌ای داشته ایم، اما بیشترین پیشرفت هم در همین حوزه بوده است.

رییس جمهور در جمع مردم کردستان با بیان اینکه مهم ترین هدف دولت مبارزه شبانه روزی با فساد از هر نوع آن است، اظهار داشت: حذف فساد بسترساز رشد اقتصادی است.

به گزارش صداوسیما، رییس جمهور در سالن 22 گولان سنندج گفت: مردم کردستان با رشادت های خود در مقابل دشمنان این نظام ایستاده اند و بیش از پنج هزار شهید و جانباز گواه این موضوع است.

رییسی اظهار کرد: کردستان استانی با ظرفیت های فراوان معدنی، گردشگری و کشاورزی است که با وجود جوانان فرهیحته می تواند با نوآوری همراه شده و منجر به کارهای بزرگی در استان شود.

وی با بیان اینکه مرز یک فرصت است و نه تهدید که باید در جهت رشد و جهش اقتصادی از آن استفاده شود، افزود: با تعامل سازنده دولت در بخش های تعاونی و خصوصی باید زمینه پیشرفت و تعالی استان فراهم و زمینه اشتغال جوانان ایجاد و نرخ بیکاری حتما کاهش یابد.

رییس جمهور بیان کرد: ظرفیت بازارچه‌های مرز می‌تواند کولبری را حذف می‌کند و جوانان کُرد می‌توانند ضمن کسب سود حلال برای خود، به اقتصاد کشور در زمینه تبادل تجاری و ارز آوری از طریق بازارچه‌های رسمی استفاده شود.

رییسی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت توسعه بازارچه‌های مرزی و افزایش تبادلات مرزی از این طریق در کردستان است، افزود: برای رشد اقتصادی استان، سرمایه گذاری‌ها را افزایش می‌دهیم.

ریشه کن کردن فساد مهم ترین برنامه دولت سیزدهم است

رییس جمهور با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف دولت مبارزه شبانه روزی با فساد از هر نوع آن است، اظهار داشت: حذف فساد، رانت و روابط اقتصادی ناسالم می‌تواند بسترساز رشد و پیشرفت اقتصادی باشد.

رییسی از مسئولان و مدیران کردستان خواست که رضایت و منافع مردم را در کار‌های خود مدنظر قرار دهند و تأکید کرد: بومی گزینی و انتخاب جوانان خلاق و تحول گرا باید جزو اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با تأکید بر اینکه بهترین تضمین برای تصمیمات دولت خود مردم هستند، افزود: توقع مردم برای حذف افراد فاسد و رانت خوار و روابط ناسالم توقع به جایی است و این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

رییسی با بیان اینکه در کردستان نعمت‌های بزرگی داریم که کشور از این موهبت ها برخوردار است، افزود: نعمت امنیت، وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب مهم‌ترین موهبت‌هایی است که کردستان یکی از شاخص‌ترین استان‌ها در این زمینه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون بیشترین تحریم‌ها را در حوزه هسته‌ای داشته ایم، اما بیشترین پیشرفت هم در همین حوزه بوده است، تأکید کرد: در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای جایی ندارد.

آیت الله رییسی افزود: اخم و لبخند بیگانگان در اراده ملت تأثیری ندارد و ما به دستان توانمند نخبگان و جوانان کشور امید داریم.

رییس جمهور با تأکید بر تشکیل حلقه‌های مشورتی در استان ها، اظهار داشت: مسئولین استانی باید از نظرات نخبگان و صاحبان اندیشه و نیرو‌های انقلابی در حل مشکلات کشور به دولت کمک کنند.

رییس جمهور در پایان مراکز تولیدی، صنعتی و کشاورزی را جبهه‌ای در برابر بدخواهان بالندگی و استقلال کشور دانست و افزود: مصمم به ناامید کردن دشمن در این حوزه هستیم تا مردم را نسبت به آینده امیداورتر کنیم.

آیت الله رییسی پس از این دیدار، در شورای اداری استان حضور خواهند یافت.