شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#حلب

اولین حضور بشار اسد در حلب پس از آزادسازی + عکس

کدخبر: 506977
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری سوریه امروز برای نخستین بار از زمان آزادسازی استان حلب از دست تروریست ها، با حضور در این استان، از پروژه های اقتصادی دیدن کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری سوریه امروز برای نخستین بار از زمان آزادسازی استان حلب از دست تروریست ها، با حضور در این استان، از پروژه های اقتصادی دیدن کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) امروز جمعه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه شش سال پیش نیروگاه حرارتی ریف شرقی استان حلب را آزاد کردند و امروز مهندسان و تکنیسین های سوریه با مهارت و پشتکار خود راه اندازی فاز پنجم تولیدی این نیروگاه را به پایان بردند.

نخستین حضور بشار اسد در "حلب" پس از آزادسازی آن از دست تروریستها

برپایه این گزارش، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز در میان کارشناسان و تکنسین های نیروگاه حرارتی حلب حضور یافت تا در کنار آنها شاهد آغاز بکار مجدد واحد پنجم این نیروگاه بعد از بازسازی آن باشد. این واحد ۲۰۰ مگاوات برق استان حلب را تامین خواهد کرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین از روند کارهای جاری برای بازسازی چهار واحد تولیدی باقیمانده مطلع شد.

نخستین حضور بشار اسد در "حلب" پس از آزادسازی آن از دست تروریستها

بشار اسد پرسنل نیروگاه حرارتی حلب را مردان میدان توصیف کرد و به تلاش ها و اخلاص آنها افتخار کرد و گفت: استان حلب بیش از سایر استان ها از تروریسم و تخریب رنج کشیده است و در نتیجه حق اهالی حلب است که بیشترین استفاده را از تعمیر و بازسازی نیروگاه ببرند.

وی گفت: کارگران سوریه شق دوم جبهه آبادسازی ویرانی های ناشی از تروریسم هستند و بازسازی و راه اندازی نیروگاه برق حرارتی حلب یک پیام دارد و آن هم این است که همه موانع و تحریم ها در برابر عزم و اراده راه به جایی نمی برند.