شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رشت#جمعه

بدخواهان دل‌خوش به جوانانی هستند که روسری برمی‌دارند | ایران به زودی در کنار چشمان آمریکایی‌ها فعالیت‌های چشم‌گیری خواهد داشت

خطیب جمعه رشت با اشاره به آثار منفی عدم ثبات مدیریت‌ در استان گفت: عدم ثبات آثار منفی دارد مراقب باشید با مردم بازی نشود.

رسول فلاحتی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با بیان اینکه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی روزبه‌روز بیشتر و استخوان در گلوی دشمنان و بدخواهان شده است، اظهار کرد: بدخواهان دل‌خوش به برخی جوانانی هستند که روسری خود را برمی‌دارند اما خوب می‌دانند که با این رفتارها هیچ‌گاه به جمهوری اسلامی خدشه وارد نمی‌کنند، چراکه زنان پاک‌دامن مسلمان ایرانی به‌وقت‌های مناسب فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را به رخ دشمنان می‌کشانند که هیچ‌کس را یارای مقابله با آنان نیست.

 وی با اشاره به جلسه برگزارشده در مادرید درباره چین و روسیه بیان کرد: غربی‌ها روسیه را تهدید نظامی برای شمال، جنوب، غرب اروپا و غرب و چین هم تهدیدی اقتصادی برای خود تلقی می‌کنند ولی این برنامه‌ها هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد و بدانند که ایران به زودی در کنار چشمان آمریکایی‌ها فعالیت‌های چشم‌گیری خواهد داشت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در نشست مادرید از ایران سخن نگفتند تا شاید به خیال خود ایران را در انزوای قدرتی قرار دهند، افزود:  واقعیت این است که دیگر از جلوگیری قدرتمند شدن ایران ناامید شده و دیگر احتمال اینکه آن‌ها دچار دستپاچگی شده و بدون خردمندی در حال فعالیت هستند.

فلاحتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از کشورهای غربی به‌عنوان ابزار علیه چین و روسیه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: یک قدرت در صورتی ثبات پیدا می‌کند که ثبات و قدرتش برای دنیا ثابت باشد، اسرائیل روزبه‌روز به افول خود نزدیک است، امروز خودشان هم میگویند باید به‌جای موجودیت دولت‌ها به فکر موجودیت اسرائیل باشیم که آن‌ها در داخل در حال مضمحل شدن‌اند و این همان قدرت جمهوری اسلامی است که معتقد است باید در برابر زورگویان عالم ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه توصیه می‌کنیم در استان مدیریت‌ها را ثبات دهید، تصریح کرد: عدم ثبات آثار منفی دارد مراقب باشید با مردم بازی نشود، به فرمانداران توصیه می‌کنم خدماتی که می‌کنید به مردم اطلاع دهید  که این دولت چه می‌کند، خدمات را اعلام کنید و امید را در بین مردم منتقل کنید.

وی با اشاره به سالروز روز عفاف و حجاب گفت: حجاب به معنای مخالفت با آزادی نیست بلکه اسلام با خلاف عفت مخالفت می‌کند.

فلاحی با بیان اینکه اسلام نمی‌خواهد زن به‌عنوان یک شی در جامعه تلقی شود، افزود: اسلام  می‌خواهد شخصیت زنان حفظ‌شده و در جامعه با کارآمدی و توانایی خود نقش‌آفرین باشند و این به معنای مخالفت با ترقی زنان نیست.

وی با بیان اینکه  تعریف زن محدود به آرائیدن و بزک کردن تعریفی ابزاری به جامعه ارائه می‌دهد، افزود: غربی‌ها فکر می‌کنند با تمرکز بر مسئله حجاب می‌توانند مانع افزایش قدرت جمهوری اسلامی شوند اما جمهوری اسلامی ثابت کرده که برای هر مسئله به‌وقت مقتضی برنامه و تدابیری می‌اندیشد.