شهر خبر

خطیب جمعه قزوین: کسی که به گرانی‌ها دامن می‌زند ، پیمان‌شکن در پیشگاه خداست

خطیب جمعه قزوین:  کسی که به گرانی‌ها دامن می‌زند ، پیمان‌شکن در پیشگاه خداست

ایسنا نوشت: آیت‌الله عابدینی گفت: آن‌ها که بی‌بصیرت شدند جای جلاد و شهید را عوض کردند، آن‌هایی که بی‌بصیرت شدند دشمنان خدا و شیاطین بزرگ را ملجأ و پناه خود قرار دادند و آن‌ها را صاحبان تمدن تصور کردند

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: هر کاری که بر اساس تقوا انجام می‌دهیم ارتباطمان را با خدا و پیمان‌های خدایی تقویت می‌کنیم، بنابراین همیشه در رعایت تقوا کمک حال هم باشیم، آن کسی که احتکار می‌کند پیمان خود را با خدا می‌شکند، آن کسی که برای نان مردم دردسر درست می‌کند پیمان خود را با خدا می‌شکند، آن کسی که به گرانی‌ها دامن می‌زند برای بندگان خدا ایجاد زحمت می‌کند، این پیمان‌شکنی در پیشگاه خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: موظفیم همه هم‌وغم خود را به کار بگیریم در مقابل دشمنان که تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا به مسلمانان و حتی غیرمسلمانان آسیب برسانند محکم بایستیم، ما وظیفه داریم هوای یکدیگر را داشته باشیم و نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم. دشمن خوشحال می‌شود اگر کسی احتکار کند و جنسی را که ارزان خریده، گران بفروشد و مردم را به زحمت بیندازد.

وی با بیان اینکه این ما هستیم که باید حواسمان به یکدیگر باشد، مسلمانی و تقوای ما اینجا معلوم می‌شود، افزود: مسلمانی به ادعا نیست بلکه به عمل است، اگر در عمل وظیفه‌مان را درست انجام دادیم مسلمان محسوب می‌شویم، اگر یک کارمند کار اداری خود را درست انجام داد، اگر یک فروشنده درست عمل کرد، اگر یک تولیدکننده با صداقت و امانت تولید سالم به مردم عرضه داشت، این معنای تقواست و همه ما باید در همه جا حواسمان به تقوای الهی باشد.

وی با بیان اینکه دعا کنیم که گرفتار بی‌بصیرتی نشویم، تصریح کرد: آن‌ها که بی‌بصیرت شدند جای جلاد و شهید را عوض کردند، آن‌هایی که بی‌بصیرت شدند دشمنان خدا و شیاطین بزرگ را ملجأ و پناه خود قرار دادند و آن‌ها را صاحبان تمدن تصور کردند.

برنامه‌های دستگاه قضایی استان بر محور حق و قانون استوار است

آیت‌الله عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: بحران روز به روز در سرزمین‌های اشغالی بیشتر می‌شود، این‌ها هنر اینکه بتوانند دولتی را سر کار بیاورند، از دست داده‌اند، تشنج، اختلاف و دو دستگی هر روز بینشان بیشتر می‌شود، امیدواریم خدای متعال هر روز عزت و اقتدار مسلمانان را تقویت کرده و دشمنان را به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر کند.

۲۱۲۳۱