شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#ژاپن#نخست وزیر#جمعه

ابراز تاسف دبیر کل سازمان ملل از ترور شینزو آبه

ابراز تاسف دبیر کل سازمان ملل از ترور نخست وزیر پیشین ژاپن

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی از درگذشت شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن بر اثر ترور ابراز تاسف و نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، دبیرکل سازمان ملل با تسلیت به خانواده نخست وزیر پیشین ژاپن و دولت و ملت این کشور افزود: من عمیقا از قتل فجیع شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن ناراحت و متاثر شدم.

گوترش تصریح کرد: من افتخار آشنایی با او برای را سال های طولانی را داشتم و همیشه حس همکاری و تعهد او به چند جانبه گرایی را به یاد خواهم داشت.

به گزارش مشرق، رسانه های ژاپنی روز جمعه خبر دادند  که شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن که هدف شلیک گلوله در یک کارزار انتخاباتی قرار گرفت، جان خود را از دست داد.

تلویزیون ژاپن به نقل از بیمارستان شهر نارا اعلام کرد که مرگ شینزو آبه بر اثر اصابت مستقیم گلوله به قلب او رخ داده است .

بیمارستان در بیانیه ای اعلام کرد که کادر پزشکی با وجود تلاش های به عمل آمده نتوانست خونریزی ناشی از اصابت گلوله ها را متوقف کند چرا که یکی از گلوله ها قلب او را سوراخ کرده بود.

شینزو آبه روز جمعه در حال سخنرانی در شهر نارا که برای انتخابات پارلمانی در آخر هفته تبلیغات می‌کرد از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت.

باسابقه‌ترین رهبر ژاپن، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در حالی که در مقابل ایستگاه راه‌آهن «کینتتسو» سخنرانی می‌کرد از پشت هدف گلوله قرار گرفت و پس از شنیده شدن دو گلوله به زمین افتاد.

«تتسویا یاماگامی - Tetsuya Yamagami» عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله که عضو سابق نیروی دریایی این کشور است، توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد.

منبع: ایرنا