شهر خبر

قاتل جورج فلوید عذرخواهی نکرد؛ محکومیت فدرال برای «درک شاوین»

قاتل جورج فلوید عذرخواهی نکرد؛ محکومیت فدرال برای «درک شاوین»

افسر سابق پلیس آمریکا که یک سیاه‌پوست را با فشار زانو روی گردن به قتل سانده بود به ۲۰ سال حبس دیگر بابت نقض حقوق شهروندی مقتول محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درک شاوین، افسر سابق پلیس ایالت مینه‌سوتا که در سال 2020 جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی را با فشار دادن زانو روی گردن به قتل رسانده بود توسط یک دادگاه فدرال به تحمل 20 سال حبس به دلیل نقض حقوق شهروندی مقتول محکوم شد.

چاوین که 46 سال سن دارد در ماه دسامبر در اتهام نقض حقوق شهروندی مجرم شناخته شد. قاتل جورج فلوید پیش از این توسط یک دادگاه سطح ایالتی به دلیل قتل در حین انجام وظیفه به تحمل 22 سال حبس محکوم شده بود و اکنون اکنون در حال گذراندن آن محکومیت حبس است.

رسانه‌های آمریکا نوشته‌اند محکومیت فدرال و ایالتی شاوین  به صورت همزمان سپری می‌شوند و چاوین که تا کنون در زندان ایالتی بوده اکنون به یک زندان فدرال منتقل خواهد شد.

دادستان‌های فدرال به دنبال حبس 25 ساله برای درک شاوین بودند. دستیار وزیر دادگستری آمریکا در جلسه دادگاه خطاب به او گفت: «من واقعاً نمی‌دانم شما به چه دلیل این کار را انجام دادید. قرار دادن زانو روی گردن یک نفر تا سر حد مرگ کاری اشتباه است و شما باید بابت آن مجازات شوید.»

درک شاوین قبل از اعلام محکومیت اظهارات مختصری مطرح کرد، اما بابت جرمی که مرتکب شده عذرخواهی نکرد. او خطاب به فرزندان جورج فلوید گفت: «فقط می‌خواهم بگویم برای آنها بهترین‌ها را در زندگی‌شان می‌خواهم و دوست دارم با برخورداری از راهنمایی‌های عالی به بزرگسالانی متعالی تبدیل شوند.»

انتهای پیام/