شهر خبر

خطیب نماز جمعه: اصرار ما بر حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست

خطیب نماز جمعه: اصرار ما بر حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست

خطیب جمعه موقت با بیان اینکه فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است، گفت: اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست و بیشترین انتقاد و اعتراض به مفاسد دیگر و به ویژه مفاسد اقتصادی خطیبان نماز جمعه بودند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در فرازی از نماز سیاسی - عبادی جمعه تهران در جمع نمازگزاران در محل مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج گفت: پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب باید تحلیل شود اما اجمالا ایشان دو چیز را رکن حج اعلام کردند، یکی ذکر و معنویت و دیگری وحدت مسلمین که این دو می‌تواند جامعه مسلمین را به اوج عزت برسانند و به همین دلیل است که دشمنان در پی زدن این n, هستند؛ هم می خواهند توجه به خدا و ذکر را کم کنند و هم وحدت مسلمین را هدف قرار دهند.  

خطیب نماز جمعه با اشاره به مناسبت روز ۲۱ تیر ۱۳۱۴ افزود: در این روز عُمال رضا خان به مسجد گوهرشاد و متحصنین که به کشف حجاب معترض بودند؛ حمله کردند و مردم را کشتند.  

وی در ادامه با بیان اینکه فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است، تصریح کرد: گوهر عفاف زن با گوهر حجاب او می تواند نقش آفرین باشد. امام خمینی (ره) در این زمینه تصریح کردند که اسلام  می خواهد شخصیت زن را حفظ کرده و از او انسان کارآمد بسازد. مقام زن این نیست که بزک کرده بیرون رود، این مقام زن نیست این عروسک بازی است.

وی با تاکید بر اینکه اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات نیست، گفت: بیشترین انتقاد و اعتراض به مفاسد دیگر و به ویژه مفاسد اقتصادی خطبای نماز جمعه بودند که به اندازه کافی اعتراض و انتقاد شد و قوه قضائیه هم به خوبی در این زمینه اقدام کرده است. همانگونه که دزدی و اختلاس گناه است، بی حجابی هم گناه است و اتفاقا بسیاری از این بی‌حجاب‌ها زن و فرزند همان دزدها هستند. بنابراین مساله مبارزه با منکر بی‌حجابی نباید خراب شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در بیش از ۱۰ آیه قرآن و روایات مختلف سخن از حجاب است، اظهار داشت: حجاب حکم قطعی قرآن است و اکثر مراجع عظام تقلید هم حجاب را از ضروریات دین می‌دانند.  

در خطبه نخست نماز عبادی-سیاسی تهران هم آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در دهه اول ذیحجه به یاد خداوند سفارش زیاد شده است؛ گفت: روز عرفه روز دعا و نیایش هم لقب گرفته است و بعد از ماه رمضان لحظاتی را به عظمت عصر روز عرفه نداریم. فضای کشور فضای الهی و زمزمه های مناجاتی خواهد شد. این روز  بار دیگر این باور را تکرار خواهد کرد که ما هیچ هستیم و هر چه هست ذات مقدس خداوند است و باید جز غیر او قطع امید کرد.  

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مایوس شدن از مردم و امید به خدا توصیه پیامبر (ص) است، گفت: بسیاری گرچه مدعی بندگی برای خدا هستند اما مشرک هستند که در این زمینه آیات و روایت بسیاری وجود دارد  و عزت مومن در این است که با اتکا به خدا از نیاز به کسی بی نیاز باشد.  

وی با بیان اینکه جلوه انقطاع به خدا ابراهیم بت شکن است، افزود: حضرت ابراهیم در مجازات این بت شکنی در آتشی عظیم افتاد اما با اتکا به امید خداوند از آن رها شد.

 خطیب موقت نماز جمعه با یادآوری شهادت حضرت مسلم(ع) گفت: ایشان نخستین شهید غریب نهضت حسینی بود و بیشتر از خود نگران امام حسین(ع) بود.

در حال تکمیل است ...